Wirtualna postać promuje Igrzyska Olimpijskie w Pekinie
Wygenerowana komputerowo przez giganta e-handlu Alibaba nowa chińska idolka o nazwie Dong Dong to według opisu: „… namiętna, urodzona w Pekinie 22-letnia kobieta, która uwielbia sporty zimowe”.
Usługa transmisji na żywo Taobao Live (własność Alibaba) prezentuje wielogodzinne sesje z Dong Dong w roli głównej, gdzie nowa idolka dzieli się z publicznością ciekawostkami związanymi z pekińskimi igrzyskami, promuje gadżety i taniec.
Wirtualną ciekawostkę stworzyła jednostka badawcza Alibaba – Akademia DAMO. Tego typu idole cieszą się ogromną popularnością w Chinach. Według firmy badawczej iiMedia rynek tych postaci osiągnął w ubiegłym roku wartość prawie 1 miliarda dolarów.
Do najbardziej znanych wirtualnych idoli zalicza się Luo Tianyi, piosenkarza pop. Ma on ponad 5 milionów obserwujących na chińskim portalu społecznościowym Weibo, odpowiedniku Twittera.
Stworzony przez firmę Henian Information Technology Co. Ltd z siedzibą w Szanghaju, Luo Tianyi wykonał oryginalną piosenkę o tematyce olimpijskiej podczas przygotowań do igrzysk.
Trend zapoczątkowany został w Japonii. Hatsune Miku, pionierka wirtualnych idolek, to postać z anime, która śpiewa na syntezatorze wokalnym. Miku wielokrotnie występował w Chinach, śpiewając zarówno po chińsku, jak i po japońsku.
Czytaj także: https://conowego.pl/rankingi/top-10-ciekawe-prezenty-na-walentynki-115931