Spotify inwestuje w rozwój audiobooków
Po zakupach platform związanych z podcastami, jak Gimlet czy Anchor, serwis znalazł sobie nowy obszar do zagospodarowania.
Po długim okresie rozszerzania swojej oferty dla autorów podcastów Spotify chce powalczyć o kolejny obszar rynku audio. Serwis poinformował dziś, że przejmie firmę Findaway, zajmującą się dystrybucją audiobooków. Jak czytamy w komunikacie dotyczącym transakcji, Spotify chce w ten sposób dotrzeć do autorów, wydawców i konsumentów szybko rozwijającej się branży, której wartość do 2027 roku ma wzrosnąć od 3,3 do ponad 15 miliardów dolarów.
Czytaj też: Demokratyzacja efektów specjalnych? Studio Petera Jacksona kupione przez Unity
Podobnie jak w przypadku nabycia studia Petera Jacksona przez Unity, ważnym słowem-kluczem padającym w komunikacie jest “demokratyzacja” poprzez udostępnienie wiodących narzędzi technologicznych niezależnym autorom. „Cieszymy się, że możemy połączyć zespół Findaway, najlepszą w swojej klasie platformę technologiczną i solidny katalog audiobooków, z doświadczeniem Spotify, aby zrewolucjonizować przestrzeń audiobooków, podobnie jak zrobiliśmy w przypadku muzyki i podcastów” – powiedział Gustav Söderström, Chief Research & Development Officer w Spotify.