Volvo XC 40 B4 Ultra – idealny SUV na miejskie drogi

Ma prawie 200 KM, od zera do setki przyspiesza nieco ponad 7 sekund i całkiem imponujące spalanie i oferuje zasięg 720 km na jednym baku!

Volvo XC 40 to kompaktowy SUV, który zadebiutował w 2017 roku jako najmniejszy model w ofercie szwedzkiej marki. Szybko zdobył uznanie kierowców, a w 2018 roku został wyróżniony tytułem Europejskiego Samochodu Roku. Model XC 40 możemy zamówić w różnych wersjach wyposażenia i z różnymi silnikami, w tym elektrycznym modelem Recharge. Testowaliśmy już różne wersje tego modelu, w tym XC 40 B3, który wyróżnia się doskonałym stosunkiem mocy do zużycia paliwa, oraz elektryczny EX 40, który zachwyca swoją dynamiką i ekologicznymi właściwościami. Teraz przyszedł czas na testowanie wersji XC 40 B4, która jest w 100% napędzana silnikiem benzynowym. Ta wersja oferuje zaawansowany układ napędowy, który łączy wydajność z komfortem jazdy, a także nowoczesne technologie, które zwiększają bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia.

Elegancki klasyk

Przód Volvo XC40 B4 Ultra charakteryzuje się nowoczesnym i eleganckim designem. Dominująca osłona chłodnicy z charakterystycznym logo Volvo jest otoczona smukłymi, LED-owymi reflektorami w kształcie młota Thora, które nadają samochodowi wyrazisty wygląd. Zderzak przedni jest wyposażony w stylowe wloty powietrza oraz zintegrowane światła przeciwmgielne, co podkreśla sportowy charakter pojazdu. Boki Volvo wyróżniają się dynamiczną linią nadwozia i eleganckimi, czarnymi, błyszczącymi akcentami wokół okien. Samochód stoi na dużych, 20-calowych felgach aluminiowych o unikalnym wzorze, które dodają mu prestiżu. Lusterka boczne są wyposażone w zintegrowane kierunkowskazy LED, a dolna część drzwi jest ozdobiona subtelnymi listwami ochronnymi, które dodają pojazdowi solidności i wizualnie podnoszą go o kilka centymetrów nad ziemię. Tył XC 40 B4 jest równie imponujący jak przód. Smukłe, LED-owe światła tylne w kształcie litery „L” płynnie łączą się z linią nadwozia, tworząc harmonijną całość. Na środku tylnej klapy znajduje się logo Volvo, a poniżej elegancki napis modelu. Zderzak tylny jest wyposażony w czarne połyskliwe dodatki. Na dachu znajduje się zintegrowany spojler, który nie tylko poprawia aerodynamikę, ale także dodaje pojazdowi dynamicznego wyglądu.

Przeczytaj też: Testujemy samochód Volvo XC60 T6 Hybrid AWD – wygoda, komfort i bezpieczeństwo | CoNowego.pl

Wewnątrz

W środku Volvo XC 40 cechuje się elegancją i wysoką jakością wykonania. Deska rozdzielcza jest minimalistyczna i stylowa, z dużym ekranem dotykowym umieszczonym centralnie. Za kierownicą znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który wyświetla kluczowe informacje o pojeździe i trasie. Zestaw wskaźników jest podzielony na trzy sekcje, które można zmieniać za pomocą przycisków na kierownicy. Na ekranie można wyświetlać mapę nawigacji, informacje o systemie audio, komunikaty ostrzegawcze oraz asystentów jazdy. Wyświetlacz jest jasny i czytelny, dostosowując się do warunków oświetleniowych. Deska rozdzielcza wykonana jest z materiałów najwyższej jakości, co nadaje jej elegancki i prosty wygląd. W centralnej części znajduje się 9-calowy ekran dotykowy, który umożliwia sterowanie systemem multimedialnym, nawigacją, klimatyzacją oraz innymi ustawieniami pojazdu. Interfejs ekranu jest intuicyjny i można go dostosować do własnych potrzeb. Ekran szybko reaguje na dotyk i gesty, a także obsługuje polecenia głosowe dzięki wbudowanemu asystentowi Google.

Volvo XC 40 oferuje również dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Kabina jest bardzo przestronna i jasna dzięki przeszklonemu dachowi. Duża szyba przednia i okna zapewniają doskonałą widoczność. Skórzana tapicerka i wygodne, elektrycznie sterowane fotele, dopasowują się do kształtu ciała i posiadają funkcję podgrzewania. Kierownica pokryta skórą ma intuicyjne przyciski do sterowania systemem multimedialnym, nawigacją oraz tempomatem. W drugim rzędzie jest wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych osób, a bagażnik ma pojemność 460 litrów, którą można powiększyć do 1336 litrów, składając tylne siedzenia na płasko.

Przeczytaj też: Testujemy Volvo XC 90 B5 – luksus, komfort i zasięg | CoNowego.pl

Dynamiczna benzyna

Volvo XC 40 B4 w wersji Ultra z silnikiem benzynowym oferuje wydajny układ napędowy. Jest wyposażony w 2.0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Nowoczesny silnik generuje moc około 197 KM i moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dzięki temu samochód zapewnia dynamiczne osiągi, które sprawiają, że jazda jest płynna i przyjemna. Model B4 jest dostępny z napędem na przednie koła (FWD). Volvo XC 40 B4 jest wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów Geartronic, ten zaawansowany automat zapewnia płynne i szybkie zmiany przełożeń, co przekłada się na komfort jazdy oraz efektywność paliwową. Jeżeli chodzi o spalanie to w mieście auto jest bardzo ciche i ekonomiczne. Spalanie przy spokojnej jeździe wynosiło nawet poniżej 7 litrów. W trasie w kabinie było trochę głośniej, ale nie dlatego, że słychać silnik, a raczej szum opon, toczących się po asfalcie, a spalanie wahało się od 8,8 do 9,3 litra w zależności od warunków nawierzchni. Jednak silnik jest bardzo dobrze wyciszony i jeżdżąc w mieście kompletnie był niesłyszalny. Model B4 prowadzi się trochę jak elektryka tyle, że mniej dynamicznie.

Podsumowanie

Volvo XC 40 to nieduży, ale bardzo komfortowy miejski SUV. Mimo tego, że jest najmniejszy z całej rodziny XC, to nadal oferuje wystarczająco miejsca zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie. Jakość wykonania wnętrza jak zwykle zachwyca, niezależnie od modelu, Volvo zawsze dba o jak najwyższą jakość. Sterowanie różnymi funkcjami zostało częściowo ukryte w kierownicy, częściowo  w dotykowym tablecie, a w części w formie analogowych przełączników. Dzięki temu, do tych najważniejszych i najczęściej używanych mamy szybki i wygodny dostęp i nie wymaga to klikania w ekranie. Wersja B4 w benzynie oferuje zasięg ponad 700 km, niecałe 200 KM i przyzwoite spalanie. Wersja Ultra jest najbardziej rozbudowaną wersją z panoramicznym dachem, systemem audio Harman Kardon i wszelkimi dostępnymi systemami bezpieczeństwa oraz asystentami wsparcia dla kierowcy.  

Cena: 239 398 zł