Testujemy samochód Opel Astra Plug-in Hybrid Hatchback 1.6 Turbo Elegance – kompakt z klasą

Nowy Opel Astra Plug-in Hybrid to samochód, który łączy w sobie zalety napędu hybrydowego, nowoczesny design i bogate wyposażenie. Czy to wystarczy, aby przekonać do siebie klientów szukających kompaktowego i ekologicznego auta?

Opel Astra to jedna z najpopularniejszych i najdłużej produkowanych marek niemieckiego producenta. Od 1991 roku na rynku pojawiło się sześć generacji tego modelu, z których każda wnosiła coś nowego i ciekawego. Najnowsza odsłona Astry, zaprezentowana w 2023 roku, jest pierwszą, która oferuje wersję z napędem hybrydowym typu plug-in. Co to oznacza dla kierowców i jak sprawdza się na drodze?

Nowoczesny design

Opel Astra Plug-in Hybrid to samochód, który ma wiele do zaoferowania. Pod względem stylistycznym, auto zachwyca nowoczesnym i odważnym wzornictwem, z charakterystycznym panelem przednim Vizor, logami Opel i nazwą modelu w chromie, a także sportowymi detalami, takimi jak spłaszczone koło kierownicy czy tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna. Wnętrze Astry jest przestronne i komfortowe, z ergonomicznymi fotelami i klimatyzacją dwustrefową. Deska rozdzielcza Pure Panel® to nowoczesny system multimedialny z łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB, który pozwala na łatwą i intuicyjną obsługę wszystkich funkcji samochodu. Wszystko to sprawia, że Opel Astra prezentuje się zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz bardzo futurystycznie.

Sportowa sylwetka

Design nowego Opla Astry, jest bardzo atrakcyjny i sportowy. Samochód ma dynamiczną sylwetkę z nisko położoną maską i dużymi reflektorami LED. Nadwozie jest dopracowane w każdym szczególe, a lakier ma głęboki i lśniący kolor. Charakterystyczne pionowe wloty powietrza z przodu oraz podobne drapieżne lampy na tyle dodają mu pazura. Na tylnej klapie zaś znajdziemy tylny spojler, który optycznie wydłuża samochód. Auto ma również 17-calowe felgi aluminiowe i chromowane elementy ozdobne.

Przeczytaj też: Testujemy samochód elektryczny Jeep Avenger – SUV roku

Futurystyczne wnętrze

Wnętrze zachwyca swoją elegancją i funkcjonalnością. Samochód oferuje pięć miejsc i dużą przestrzeń dla pasażerów i bagażu. Fotele są wygodne i obszyte częściowo skórą syntetyczną a w części są materiałowe. Deska rozdzielcza zrobiła na mnie największe wrażenie. Wyświetlacze zajmują niemal całą powierzchnię deski rozdzielczej, a po bokach, gdzie ich już nie ma, zastosowano płaskie połyskliwe powierzchnie, które wyglądają jak ekrany. W rezultacie wizualnie kierowca odnosi wrażenie, że cały przedni kokpit to jeden wielki wyświetlacz. Przy czym deska jest czytelna i nowoczesna, nie jest przeładowana zbędnymi informacjami.  Centralnie znajduje się dodatkowy ekran dotykowy, którym sterujemy komputerem i multimediami.

Hybrydowy napęd

Największym atutem Astry Plug-in Hybrid jest jej napęd. Auto wyposażone jest w turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 o mocy 180 KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW, co daje łączną moc do 224 KM. Samochód ma też zespół akumulatorów o pojemności energetycznej 12,4 kWh, który umożliwia jazdę w trybie elektrycznym na dystansie do 60 km. Ładowanie akumulatorów jest proste i szybkie, dzięki różnym opcjom dostępnym dla kierowców, takim jak gniazdko domowe, stacja typu Wallbox czy publiczna stacja ładowania. Samochód jest bardzo dynamiczny i szybki, osiągając prędkość 100 km/h w zaledwie 7,7 sekundy. Jednocześnie jest to samochód bardzo oszczędny, ponieważ dzięki baterii o pojemności 12 kWh może pokonać do 60 km na samym prądzie, zużywając średnio tylko 1,4 l/100 km. Baterię można ładować zarówno z gniazdka domowego, jak i z szybkiej stacji ładowania.

Bezpieczeństwo

Samochód jest wyposażony w wiele systemów bezpieczeństwa i asystenta kierowcy, takich jak adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, system hamowania awaryjnego i wiele innych. Te jednak najlepiej sprawdzają się w trasie na autostradzie. Ale to nie wszystko, w nowej Astrze znajdziemy także panoramiczną kamerę cofania z widokiem 180 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, zaawansowany układ rozpoznawania znaków z funkcją dostosowania prędkości, zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego, reflektory przeciwmgielne w technologii LED oraz wiele innych, które czuwają nada nami w trakcie jazdy.

Przeczytaj też: Testujemy Skodę ENYAQ IV 80 MAXX – Elektryczny SUV z klasą

Szybko lub oszczędnie

Astra Plug-in Hybrid oferuje też kilka trybów jazdy, które dostosowują się do stylu i warunków jazdy: HYBRID, ELECTRIC, SPORT i HOLD. Dodatkowo, auto ma funkcję hamowania rekuperacyjnego, która odzyskuje energię z hamowania i zmniejszania prędkości, a także układy monitorowania pojazdu, które informują o zasięgu, warunkach na drodze i statystykach wykorzystania energii. W mieście w trybie mieszanym Astra spalała 7,9 litra zachowując dużą dynamikę jazdy. Ale jestem pewien, że są osoby bardziej oszczędne z lżejszą nogą, które poruszając się w mieście mogą korzystać tylko z napędu elektrycznego.

Podsumowanie

Opel Astra Plug-in Hybrid to samochód, który łączy w sobie zalety napędu hybrydowego, nowoczesny design i bogate wyposażenie. To auto dla tych, którzy cenią sobie ekologię, oszczędność, komfort i dynamikę. Astra Plug-in Hybrid to kompakt z klasą, który z pewnością zaskoczy i zachwyci wielu kierowców. Jest to samochód o wysokim standardzie wyposażenia, doskonałych osiągach i niskim zużyciu paliwa. Astra mocno wyróżnia się lekko agresywną i nowoczesną sylwetką i futurystycznym wnętrzem.

Wyposażenie Opel Astra Plug-in Hybrid Hatchback 1.6 Turbo Elegance

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • System Multimedia Plus z łączami Bluetooth®, USB i tunerem cyfrowym DAB
  • 10″ kolorowy ekran dotykowy Pure Panel
  • Tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna, jasnoszara
  • Fotel kierowcy AGR
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podgrzewane, sportowe koło kierownicy pokryte skórą, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
  • Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie, z filtrem przeciwpyłkowym/zapachowym
  • Tempomat adaptacyjny
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
  • Panoramiczna kamera cofania 180o
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Zaawansowany układ rozpoznawania znaków z funkcją dostosowania prędkości
  • Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Zaawansowany system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
  • Reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Światła tylne w technologii LED
  • Ładowarka pokładowa 3,7 kW
  • Kabel ładowania tryb 2, 1,8 KW (do gniazdka 230V)
  • Cena: 0d 174 000 zł