Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie!

PepsiCo, jedna z wiodących firm w branży FMCG, kontynuuje swoją misję zrównoważonego rozwoju, wprowadzając do centrum Warszawy bezemisyjne ciężarówki dostawcze. Ta inicjatywa jest częścią strategicznej transformacji firmy, znanej jako pep+, która skupia się na zrównoważonym rozwoju.

fot. PepsiCo

Renault Master E-Tech w służbie czystego powietrza

Nowe samochody dostawcze, oznaczone logotypem pep+, są obsługiwane przez ID Logistics Polska i charakteryzują się brakiem emisji spalin oraz hałasu, co pozytywnie wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. Te elektryczne ciężarówki przeznaczone są do dostarczania produktów marek PepsiCo do różnych punktów sprzedaży, takich jak sklepy, restauracje, galerie handlowe oraz dyskonty, znajdujące się w obszarze Warszawy objętym Strefą Czystego Transportu (SCT).

Jednym z głównych atutów nowych pojazdów jest ich zasięg – akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wybór modelu Master E-Tech produkowanego przez Renault Trucks został dokonany w celu optymalizacji i efektywności dostaw w mieście, co przyczynia się także do obniżenia codziennych kosztów eksploatacji.

Ta inicjatywa wpisuje się w szerszy kontekst zmian w branży FMCG, gdzie modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności staje się kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko, a ich partnerzy również angażują się w osiągnięcie wyznaczonego celu dekarbonizacyjnego. Zgodnie z założeniami, PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalności do 2040 roku.

Czytaj też: Piekło zamarzło! Gelenda na prąd oficjalnie!

Grafika tytułowa: PepsiCo