Jak Polacy oglądają sport? Samsung prezentuje wyniki badania!

Aż 55 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu ogląda wydarzenia sportowe na ekranie telewizora. Mecze, walki, wyścigi czy rozgrywki ligowe i międzynarodowe cieszą się ogromną popularnością, stanowiąc jedną z najchętniej wybieranych form masowej rozrywki. Oglądanie sportu, obok filmów i gier wideo, jest nie tylko sposobem na relaks, ale także okazją do emocjonujących przeżyć i wspólnego spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi.

fot. Samsung

Popularność trzech dyscyplin

Nie dziwi fakt, że futbol, skoki narciarskie i siatkówka to trzy dyscypliny cieszące się największym zainteresowaniem w Polsce. Mecze piłkarskie ogląda w telewizji 61 proc. Polaków, skoki narciarskie – 47 proc., a siatkówkę – 42 proc. Ponad połowa Polaków ogląda sport przynajmniej raz w tygodniu, co czwarty – kilka razy w tygodniu, a 15 proc. – kilka razy dziennie. Co ciekawe, aż 34 proc. respondentów ogląda sport regularnie, bez względu na to, czy w zawodach biorą udział reprezentanci Polski.

Oglądanie sportu dostarcza widzom ogromnych emocji i tworzy poczucie wspólnoty. Polacy najczęściej oglądają wydarzenia sportowe z partnerami (42 proc.) lub z całą rodziną (28 proc.), a 70 proc. z nich aktywnie komentuje i wymienia się opiniami na temat przebiegu wydarzeń. Jednak, aby cieszyć się pełnią sportowych emocji, jakość obrazu i dźwięku musi być na najwyższym poziomie. Wysoka rozdzielczość, technologia redukcji rozmycia ruchu oraz HDR to kluczowe elementy, które mogą poprawić doświadczenia z oglądania sportu.

Czytaj też: Telewizor Samsung QLED 4K Q80D – swietny obraz i dźwięk w przystępnej cenie

Grafika tytułowa: Samsung