Byliśmy na konferencji Samsunga. Ogromne ekrany coraz popularniejsze!

Któż z nas nie uwielbia oglądać ulubionych filmów i seriali na dużym ekranie? Jeszcze kilka lat temu luksusem było posiadanie telewizora o przekątnej 55″. Dziś – jak wskazują badania – chcemy stawiać na jeszcze większe ekrany. Byliśmy dziś obecni na konferencji Samsunga, podczas której koreański koncern przedstawił ciekawe dane w tej materii.

fot. Samsung

Konferencja prasowa Samsunga odbyła się dzisiaj w Warszawie, w Cambridge Innovation Center mieszczącym się w Varso Tower przy ulicy Chmielnej 73. Podczas wydarzenia mogliśmy wysłuchać prelekcji Wiesława Peché, Senior Consultant Market Intelligence w firmie GfK oraz Marcina Delmaczyńskiego, Head of Product Management TV & AV w firmie Samsung. Dotyczyły one zmieniającej się roli telewizora w naszych domach i mieszkaniach, a także preferencji osób korzystających ze Smart TV na co dzień.

Chcemy coraz większych ekranów!

Ostatnie lata pokazują, że coraz chętniej stawiamy w naszych domach na duże telewizory – o przekątnych ekranu 65″ i większych. Popyt według danych firmy Samsung na nie rośnie stale i od 2018 roku jest on już znaczący – wynosi powyżej 6%. Z tego też względu koreański koncern regularnie wprowadza do sprzedaży nowe telewizory w różnych wariantach – także tych o potężnych przekątnych. Wszystko po to, by każdy mógł wybrać sprzęt na miarę swoich potrzeb.

Dziesięć lat temu Samsung sprzedał w Polsce pierwszy telewizor Ultra HD S9 o przekątnej ekranu 85”. Kosztował wtedy 149 tys. złotych. Takie rozwiązanie było ewenementem budzącym zainteresowanie we wiodących elektomarketach – choć na zakup takiego sprzętu mogli sobie wtedy pozwolić nieliczni. Dziś kupujemy sprzęt o jeszcze większych ekranach. Odczuwalnie spadły też – ze względu na rozwój zaawansowanych technologii – jego ceny.

Mamy podobne gusta, jak Niemcy

Dane analityczne udostępnione przez firmę GfK Polska wskazują na to, że na przestrzeni ostatnich 5 lat Polacy bardzo chętnie stawiają na telewizory z ekranami o przekątnej 75” i większymi. Kupujemy je częściej niż Francuzi, Brytyjczycy, Hiszpanie czy Włosi. Pod tym względem w niewielkim stopniu wyprzedzali nas tylko Niemcy. Nie będę zanudzał Was statystykami. Wspomnę tylko, że w ubiegłym roku udział ekranów 55” na polskim rynku telewizorów wynosił 24%, a w Niemczech 25%. W przypadku modeli 65-calowych mowa o odpowiednio 14% i 15%.

W 2023 roku Samsung zaoferuje nam aż trzy telewizory o przekątnej 98 cali. QLED Q80C, Neo QLED QN90A oraz Neo QLED QN100B. Będą one doskonałym wyborem nie tylko w przypadku naszych domów i mieszkań, ale także podczas aranżowania salek konferencyjnych w różnych przedsiębiorstwach. Wspomniane modele zaoferują m.in. powłoki antyrefleksyjne zwiększające komfort użytkowania nawet w bardzo nasłonecznionych pomieszczeniach. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom producenta sprzęt ten będzie mógł pełnić również funkcję domowego centrum gamingu czy HUB-a IoT.

Samsung liderem rynku

Badanie przeprowadzone przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku wykazało, że Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. To zasługa przemyślanych rozwiązań oraz bardzo rozbudowanego, róznorodnego portfolio urządzeń, w którego skład wchodzą modele wykonane w wielu wiodących na rynku technologiach (jak QLED, OLED czy Mini LED) oraz urządzenia z linii Lifestyle i Excellence Line 8K.

Galeria zdjęć z dzisiejszego wydarzenia poniżej:



Czytaj też: Telewizor Samsung jako HUB dla Smart Home!

Grafika tytułowa: Samsung