Polscy przedsiębiorcy chcą oszczędzać czas – AI i nowe technologie mają być odpowiedzią
Z badania SW Research dla HP Inc Polska wynika, że właściciele małych i średnich firm w Polsce zmagają się z brakiem czasu, spędzając długie godziny na powtarzalnych zadaniach. Ponad 44% przedsiębiorców przyznaje, że pracuje więcej niż etat, a niemal połowa widzi w AI i nowych technologiach szansę na uwolnienie czasu na rozwój biznesu i odpoczynek. Zarządzanie e-mailami, komunikacją i finansami to codzienne wyzwania, które mogłyby zostać zautomatyzowane.
Aż 67% respondentów badania zauważa pozytywne zmiany wynikające z wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, a 40% uważa, że automatyzacja mogłaby zaoszczędzić im nawet 10 godzin tygodniowo. Mimo to aż 82% nie wierzy, że sztuczna inteligencja zastąpi kontakt z klientem, a 40% wątpi w jej kreatywne możliwości. Równocześnie ponad połowa właścicieli firm wciąż nie korzysta w pełni z dostępnych narzędzi.
HP wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, wprowadzając do oferty nową generację laptopów z serii EliteBook X i Ultra G1, opartych na platformie Intel® Core Ultra z zaawansowaną jednostką NPU. Dzięki technologii HP AI Companion urządzenia te samodzielnie organizują maile, tworzą podsumowania spotkań i wspierają użytkownika w pracy kreatywnej, oszczędzając do 30% czasu spędzanego na codziennych zadaniach biurowych.
Nowe urządzenia HP wyposażone są w wysokiej jakości kamery, mikrofony kierunkowe oraz lekkie, ekologiczne obudowy. Zaprojektowane z myślą o elastycznym modelu pracy, doskonale sprawdzą się zarówno w biurze, jak i w podróży. Uzupełnieniem oferty są nowoczesne drukarki HP Color LaserJet Pro MFP 3302fdw i 4302fdw, które umożliwiają szybkie i bezpieczne zarządzanie dokumentacją firmową.
Jak podkreśla Andrzej Sowiński, prezes HP Inc Polska, kluczowe znaczenie ma dziś edukacja przedsiębiorców w zakresie potencjału sztucznej inteligencji. Dzięki odpowiednim narzędziom możliwe jest odciążenie zespołów z powtarzalnych zadań i skoncentrowanie się na rozwoju biznesu.
Czytaj też: Przyszłość pracy – HP Amplify 2025
Grafika tytułowa: HP