HP z ambitnymi planami na 2024 rok!
W trakcie pierwszej konferencji prasowej w 2024 roku przedstawiciele HP Inc. Polska, z Dyrektorem Zarządzającym, Andrzejem Sowińskim, na czele, podzielili się spojrzeniem na aktualny stan rynku, kierunki rozwoju firmy oraz trendy technologiczne. Według najnowszego raportu HP WRI [Work Relationship Index] z stycznia 2024 roku, aż 76% pracowników krajów rozwijających się uważa, że sztuczna inteligencja (AI) ułatwi im realizację zawodowych celów. Niemniej jednak, ponad 40% z nich nadal obawia się, że ich miejsce pracy może być zagrożone przez rozwój sztucznej inteligencji.
HP Inc. konsekwentnie reaguje na te tendencje, skupiając się na rozwijaniu sztucznej inteligencji i innowacyjnych produktów, które mają poprawić efektywność pracy, elastyczność i dostarczyć unikalne doświadczenia użytkownikom. Firmy planują intensywną inwestycję w kategorie komputerów osobistych, widząc w zdolności uruchamiania generatywnej AI możliwość dostarczenia bardziej spersonalizowanych doświadczeń, zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony prywatności oraz zoptymalizowania kosztów.
„HP wchodzi w erę sztucznej inteligencji, koncentrując się na trzech obszarach rozwoju: nowych kategoriach produktów, usługach cyfrowych i innowacyjnych rozwiązaniach oraz wydajności. Firma mocno inwestuje w kategorię komputerów osobistych, gdzie zdolność do uruchamiania generatywnej AI umożliwi bardziej spersonalizowane doświadczenia, poprawi opóźnienia, zwiększy bezpieczeństwo i ochronę prywatności, a także zoptymalizuje koszty. Tempo rozwoju kategorii komputerów osobistych w ciągu najbliższych trzech lat może przyśpieszyć – nawet podwójnie.” – komentuje Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający HP Inc. Polska
Znacząca część pracowników aspiruje do elastyczności w miejscu pracy. Raport WRI pokazuje, że 51% pracowników krajów rozwijających się nie jest gotowych pracować dla firm, które nie oferują im swobody w decydowaniu o miejscu i sposobie wykonywania obowiązków. HP Inc. reaguje na te oczekiwania, oferując kompleksowe rozwiązania obejmujące hardware, akcesoria i usługi.
„Wielu liderów IT, z którymi się spotykamy, zmaga się z utrzymaniem zaangażowania, produktywności i bezpieczeństwa swoich pracowników. Szukają prostoty. Wierzymy, że HP może rozwiązać te problemy lepiej niż ktokolwiek inny. Dzięki portfolio Personal Systems, Print i Poly mamy kompleksowy zestaw hybrydowych rozwiązań do pracy, z których wszystkie są zasilane przez sztuczną inteligencję. To nasza ogromna przewaga na rynku.” – mówi Mariusz Gola, Dyrektor Sprzedaży, HP Inc. Polska
HP dostrzega potencjał rynku gamingowego i kontynuuje rozwijanie produktów pod markami Victus, OMEN i HyperX. Nowości, takie jak laptop gamingowy OMEN Transcend 14, wyposażony w szereg rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, reprezentują kierunek, w jakim firma będzie rozwijać kategorię urządzeń gamingowych, łącząc wydajność i wszechstronność.
Sztuczna inteligencja odgrywa także kluczową rolę w kanale sprzedaży i dystrybucji firmy. Systemy oparte na AI wspomagają operacje logistyczne, planowanie, marketing i wirtualnych asystentów. HP skupia się na edukacji partnerów, aby umożliwić pełne wykorzystanie nowych technologii.
W tych trudnych dla wielu firm czasach HP Inc. Polska utrzymuje silną pozycję na rynku, koncentrując się na rozwoju usług cyfrowych i bezpieczeństwa, widząc w sztucznej inteligencji kluczowy element przyszłości pracy i produktów. Firma zamierza kontynuować inwestycje w rozwój nowoczesnych rozwiązań, łączących innowacje z elastycznością, aby sprostać ewoluującym potrzebom użytkowników.
Czytaj też: HP przekształca portfolio produktów konsumenckich w kierunku większej personalizacji
Grafika tytułowa: HP