Walentynki 2023 – wyniki badań Huawei

Walentynki już dziś, więc z pewnością wiele par już przygotowało się do najbardziej romantycznego dnia w roku, kupując ukochanym prezenty, pisząc kartki, rezerwując bilety do kina i próbując zdobyć rezerwację w ulubionej restauracji. Okazuje się, że dzisiejsi randkowicze odrzucają tradycyjną „kolację i film” na rzecz wspólnych doświadczeń. Stawia na nie aż 2/3 par w Polsce, co pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Huawei.

Początki Walentynek sięgają 269 roku, kiedy to obchodzono je jako święto ku czci Świętego Walentego. W XVIII wieku po raz pierwszy zapoczątkowano tradycję dawania kwiatów, słodyczy i wysyłania kartek. Obecnie zwyczaje te ulegają zmianie i zarówno pary, jak i osoby rozpoczynające randkowanie szukają doświadczeń, które tworzą trwałe wspomnienia.

Prawie połowa znudzonych tradycyjnymi randkami

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Huawei, prawie połowa polskich par (47%) zgodziła się ze stwierdzeniem, że nudzą je tradycyjne randki i szukają bardziej ekscytujących doświadczeń z partnerami lub osobami, z którymi się spotykają. Dwie trzecie zapytanych o to, jak wyglądałaby ich idealna randka twierdzi, że wolałaby doświadczenia, takie jak wspólna aktywność na świeżym powietrzu, zajęcia uczące nowych umiejętności lub wspólne przeżycia. Bardziej kreatywnych działań, takich jak lekcje gotowania, wizyta escape roomie lub parku rozrywki próbowało już 72% ankietowanych. A 84% zdecydowało się na zajęcia sportowe z partnerem, w tym trening na siłowni, wspólne wędrówkę, a nawet wspinaczkę skałkową. Zmiana w zwyczajach randkowiczów wynika z chęci tworzenia trwałych wspomnień poprzez wspólne nowe doświadczenia, które zbliżają ich do siebie. Zadeklarowało tak aż dziewięciu na dziesięciu badanych (89%), a dwie trzecie (67%) wolałoby randkę, na której mogliby się nauczyć lub doświadczyć czegoś nowego ze swoim partnerem.

Bardziej aktywne i kreatywne randkowanie

W przyszłości zdecydowana większość par (79%) planuje randki oparte na wspólnej aktywności i kreatywnych doświadczeniach. Dotyczy to zarówno tych, którzy już próbowali bardziej aktywnych spotkań z ukochanym(-ną) i chcą zrobić więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jak i tych, którzy jeszcze nie odeszli od tradycyjnych form randkowania. Wśród potencjalnych nowych aktywności największą popularnością cieszą się podróże – aż 82% osób stwierdziło, że chce je uwzględnić w randkach. Rozpoczęcie nowego hobby było popularne wśród niemalże połowy par (47%). Sport był trzecią najpopularniejszą opcją – prawie jedna trzecia (31%) planuje spróbować aktywności ruchowej podczas randki w 2023 roku.

Pary damsko-męskie mogą mieć problem z ustaleniem, które zajęcia będą wykonywać razem. Zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn wybrało lekcje tańca (kobiety – 71%, mężczyźni – 36%), a płeć męska bardziej preferuje naukę gry na instrumentach muzycznych (30%, wobec 13% kobiet) oraz naukę języków obcych (42% wobec 30%). W przypadku części nowych hobby wybory kobiet i mężczyzn były bardzo podobne, np. naukę gotowania wskazała niemalże połowa kobiet i mężczyzn (46% i 47%), fotografię prawie jedna trzecia ankietowanych obu płci (32%), a zajęcia artystyczne jedna czwarta (26%).

Czytaj też: Niesamowita funkcja w zegarkach Samsung!

A jakie Wy macie plany na dzisiejszy wieczór? Postawicie na klasykę? A może zamierzacie spędzić go z Waszą drugą połową w nieszablonowy sposób?

Grafika tytułowa: Brooke Cagle / Unsplash