Rekordowy rok Lenovo

W mijającym roku fiskalnym przychody Lenovo wzrosły o 20 proc. a zysk o 77 proc. Producent odnotował też gigantyczne wzrosty w ostatnim kwartale, czyli okresie od 1 stycznia do 31 marca 20201 r. – przychody wzrosły niemal o połowę, za zysk aż pięciokrotnie.

W Lenovo rok fiskalny kończy się 31 marca. 27 maja 2021 r. producent przedstawił rekordowe wyniki za czwarty kwartał oraz cały rok fiskalny, wykazujące wzrosty we wszystkich obszarach działalności grupy.

W minionym roku fiskalnym przychody Lenovo przekroczyły 60 mld dol. co stanowi 20-procentowy wzrost wobec roku poprzedniego, gdy osiągnięty został wynik 50 mld dol. Zysk brutto wyniósł prawie 1,8 mld, zaś netto – niemal 1,2 mld dol. W obu przypadkach jest to o ponad 70 proc. więcej, niż w poprzednim roku obrotowym.

W czwartym kwartale przychody Lenovo wzrosły o 48% rok do roku do 15,6 mld USD. Stopa wzrostu zysku odnotowała najwyższy poziom od dwóch lat. Zysk brutto wyniósł 380 mln USD, a zysk netto, 260 mln USD, co oznacza wzrost, odpowiednio, o 392% i 512%. Wyniki czwartego kwartału zamknęły rekordowy rok, a roczne przychody grupy przekroczyły poziom 60 mld USD, czyli o ponad 10 mld USD więcej niż w poprzednim roku obrotowym. Zysk rósł jeszcze szybciej i wyniósł prawie 1,8 mld USD brutto i 1,2 mld USD netto. Obie te wartości wzrosły o ponad 70% rok do roku.

Wybrane dane finansowe:

 R 20/21 w mln USDR 19/20 w mln USDZmiana   IV kw. 20/21 w mln USDIV kw. 19/20 w mln USDZmiana  
Przychody grupy60 74250 71620%15 63010 57948%
Zysk brutto1 7741 01874%38077392%
Zysk netto (zysk akcjonariuszy)1 17866577%26043512%
  
Podstawowy zysk na akcję (w centach USD)9,545,583,962,190,361,83

Ostatni kwartał to okres najszybszego rozwoju firmy od prawie dekady, a także koniec roku obrotowego, który zamknęliśmy osiągając kamień milowy w postaci nowego rekordu – ponad 60 mld USD przychodów i 43 mln zysku. Te rekordowo wysokie wyniki zostały wypracowane dzięki wykorzystaniu naszych podstawowych kompetencji, które obejmują jasno określoną strategię, innowacyjne produkty, doskonałość operacyjną i model łączenia globalnej strategii z lokalnym podejściem, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby ‘nowej normalności” – powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor naczelny Lenovo.