Pinterest na sprzedaż? Akcje serwisu rosną o ponad 10%

PayPal pokazuje, że ma ambicje stworzenia zakupowej superaplikacji.

W tym tygodniu Pinterest pokazał nową funkcję Watch, która podobnie jak w przypadku wielu zmian w innych serwisach społecznościowych w ostatnich miesiącach ma zbliżyć go do TikToka. W chwili ogłoszenia platforma miała za sobą raczej mało udany rok – była mało widoczna na tle konkurencji, a ceny jej akcji w ostatnich miesiącach spadły o 16%. To się jednak zmieniło wraz z ujawnioną wczoraj przez Bloomberg.com informacją o tym, że przejęcie Pinteresta za oszałamiające 45 miliardów dolarów planuje PayPal – z dnia na dzień ceny akcji skoczyły o ponad 10%.

Wraz z rozwijaniem oferty dla reklamodawców, Pinterest stał się dla giganta internetowych płatności apetycznym kąskiem. W ostatnich miesiącach liczba transakcji przez sieć rosła, a wraz z nią – apetyt PayPala na większą integrację usług i stworzenie własnego, reklamowego ekosystemu, zwłaszcza w momencie, gdy na ecommerce mocno stawia m.in Instagram. Wcześniej w tym roku firma przejęła też, takich jak Paidy, umożliwiające zakupy w formie kup teraz, zapłać później. Japoński start-up kosztował jednak znacznie mniej – 2.7 mld dolarów.