Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych!

Nissan – firma, która zainicjowała elektryfikację branży motoryzacyjnej – odlicza czas do pełnej elektryfikacji swojej europejskiej oferty. W wielu krajach trwają dyskusje nad tym, od kiedy należałoby zakazać silników spalinowych. Nissan wyprzedza te decyzje i ogłasza plan, zgodnie z którym już w 2030 r. 100% oferty marki w Europie będą stanowiły samochody elektryczne, a już od teraz wszystkie nowe modele Nissana na starym kontynencie będą wyłącznie elektryczne.

Nissan wykorzystuje kompetencje w zakresie projektowania stylistycznego i technicznego oraz produkcji pojazdów w Wielkiej Brytanii, a także podstawowe atuty marki, którymi są elektryfikacja i crossovery, by konsekwentnie realizować swoje dążenie do osiągnięcia neutralności węglowej.

„Samochody elektryczne to optymalne rozwiązanie w zakresie mobilności. Ponad milion klientów już dołączyło do naszej podróży, czerpie radość z posiadania elektrycznego Nissana i nie żałuje podjętych decyzji” – mówi Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan. „Samochody elektryczne zasilane energią ze źródeł odnawialnych to dla nas podstawowy sposób na osiągnięcie neutralności węglowej, która stanowi centralne założenie naszej wizji Ambition 2030. Do 2030 r. Nissan w Europie w pełni przestawi się na pojazdy elektryczne. Uważamy, że to korzystne posunięcie dla naszego biznesu, klientów i planety” – dodał.

Prezentacja nowego 20-23 Concept i rozpoczęcie badań nad autonomiczną jazdą

W ramach przyjętego planu Nissan kontynuuje program inwestowania w europejskie centra odpowiedzialne za projektowanie oraz badania i rozwój. Zespoły obu jednostek postanowiły uczcić swoje tegoroczne jubileusze nowatorskimi projektami dotyczącymi przyszłych pojazdów i technologii.

Kilka dni temu nad brzegami kanału przed siedzibą Nissan Design Europe (NDE), Nissan zaprezentował „Concept 20-23”, sportowy, miejski, elektryczny samochód koncepcyjny, zaprojektowany z okazji 20‑lecia otwarcia pracowni projektowej marki w londyńskiej dzielnicy Paddington.

Z kolei w pobliskim Nissan Technical Centre Europe zespół badawczo-rozwojowy Nissana, obchodzący w tym roku 35‑lecie, rozpoczął najnowszą serię badań nad autonomiczną jazdą w warunkach rzeczywistych. Projekt evolvAD przy wsparciu brytyjskiego rządu jest realizowany na drogach publicznych w strefach zamieszkania oraz poza miastami.

Inwestycje o wartości przekraczającej 40 mln EUR są prowadzone w obu ośrodkach i obejmują między innymi:

  • w NDE: modernizację obiektów i sprzętu dla projektantów oraz innego wyposażenia, a także zatrudnienie dodatkowego personelu;
  • w NTCE: nowe technologie i wyposażenie, w tym projekty dotyczące elektryfikacji o wartości ponad 26 mln EUR.
fot. Nissan

Jeszcze większa dostępność samochodów elektrycznych dzięki przyszłym modelom i nowej technologii akumulatorowej

Zgodnie z programem Nissan Ambition 2030 firma wprowadzi na rynek 27 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 19 samochodów w pełni elektrycznych. Jednocześnie Nissan będzie wdrażać technologię bezkobaltową, pozwalającą ponadto obniżyć o 65% koszty akumulatorów do samochodów elektrycznych do roku obrotowego 2028.

W tym samym czasie Nissan zamierza wprowadzić na rynek samochody elektryczne wyposażone w opracowane przez siebie akumulatory ze stałym elektrolitem (all-solid-state batteries – ASSB). Dzięki przełomowej technologii ASSB Nissan będzie mógł rozszerzyć ofertę samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach i zaoferować lepsze jeszcze osiągi swoich modeli.

Akumulatory typu ASSB dzięki skróceniu czasu ładowania do jednej trzeciej sprawią, że samochody elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Nissan spodziewa się, że technologia ASSB pozwoli obniżyć koszt akumulatorów do 75 USD/kWh do roku obrotowego 2028, a w przyszłości koszt ten mógłby spaść nawet do 65 USD/kWh, co umożliwiłoby zrównanie się cen samochodów elektrycznych i napędzanych silnikami benzynowymi.

Dotychczas potwierdzono już dwa nowe modele elektrycznych Nissanów na rynek europejski. Jednym z nich będzie zupełnie nowy miejski hatchback, który zastąpi kultowego Nissana Micra w roli podstawowego modelu w ofercie marki. Drugim będzie produkowany w osiągającym rekordowe wyniki kompleksie przemysłowym Nissana w Sunderland, w ramach wartego milion funtów projektu EV36Zero. To strategiczne dla przyszłości motoryzacji rozwiązanie połączy produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz energii ze źródeł odnawialnych.

Czytaj też: Przedpremierowa ekspozycja nowego Passata Varianta w Volkswagen Home w Warszawie!

Grafika tytułowa: Nissan