Mapy Apple wkrótce z reklamami?
Mapy Apple to jedna z najlepszych aplikacji w swojej kategorii. Użytkownicy ekosystemu z Cupertino cenią ją za przejrzystość, dokładność i intuicyjny interfejs. Jak się jednak okazuje – amerykański gigant może wkrótce nieco rozczarować. Do usługi mają bowiem trafić… reklamy.
Apple przygotowuje się bowiem do wprowadzenia płatnych promocji lokalnych przedsiębiorstw w wynikach wyszukiwania. Całość ma działać w podobny sposób, jak w przypadku Map Google. Oznacza to, że restauracje i inne firmy będą mogły zapłacić, by znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania na mapie. To kolejny krok Apple w rozszerzaniu działalności reklamowej.
W sieci pojawiają się już jednak głosy niezadowolenia wskazujące na to, że wprowadzenie reklam w Apple Maps może jednak naruszyć dotychczasową przewagę tej aplikacji nad konkurencją. Jednym z jej atutów była bowiem do tej pory „czystość” interfejsu i mniej agresywna komercjalizacja. Apple jednak ma odpowiedź na takie zarzuty. Sztuczna inteligencja będzie dbała o to, by reklamy były lepiej dopasowane, mniej inwazyjne i bardziej użyteczne.
Czy to jednak wystarczy? Odbiorcy sprzętu od Apple to bardzo specyficzna grupa i może okazać się że część z nich zrezygnuje z Map Apple na rzecz innych rozwiązań.
Czytaj też: Mapy Apple z lepszą nawigacją pieszą!
Grafika tytułowa: Leiada Krozjhen / Unsplash

