Link i Zelda w wersji aktorskiej! Nintendo szykuje hit na miarę „Super Mario Bros. Film”!

Nintendo wchodzi w świat filmów aktorskich z kolejnym kultowym uniwersum. Po ogromnym sukcesie animacji „Super Mario Bros. Film”, która w 2023 roku przyniosła ponad 1,36 miliarda dolarów wpływów, japoński gigant postanowił przenieść na duży ekran jedną ze swoich najbardziej legendarnych marek – „The Legend of Zelda”. Premiera kinowa filmu zaplanowana jest na 7 maja 2027 roku, a więc dokładnie za dwa lata, co oznacza, że produkcja właśnie wchodzi w decydującą fazę przygotowań.

Za kamerą stanie Wes Ball, reżyser znany z dynamicznych i wizualnie dopracowanych hitów takich jak trylogia „Więzień labiryntu” czy najnowsze „Królestwo Planety Małp”. Nad całością będą czuwać Avi Arad – producent odpowiedzialny za wiele ekranizacji komiksów Marvela – oraz sam Shigeru Miyamoto, twórca serii Zelda i jeden z najbardziej wpływowych twórców gier w historii. Taki duet daje nadzieję na produkcję z poszanowaniem oryginału, ale również z potencjałem na globalny sukces kasowy.

Główne role powierzono młodym aktorom: Benjamin Evan Ainsworth wcieli się w Linka, natomiast Zeldę zagra Bo Bragason. Oba wybory są odważne, biorąc pod uwagę ogromne oczekiwania fanów i ikoniczny status postaci. Ainsworth znany jest m.in. z „The Haunting of Bly Manor”, gdzie udowodnił, że potrafi poradzić sobie z dramatyczną i wymagającą rolą. Bragason dopiero rozpoczyna swoją drogę na ekranie, ale pierwsze reakcje sugerują, że jej charyzma idealnie pasuje do księżniczki Hyrule.

Ekranizacja „The Legend of Zelda” to krok milowy w strategii Nintendo, które coraz śmielej eksploruje świat filmu. Studio najwyraźniej chce powtórzyć sukces Mario, tym razem stawiając na bardziej epicką, fabularnie rozbudowaną opowieść. To również ogromna szansa na przyciągnięcie nowej widowni do świata Hyrule – zarówno tych, którzy znają serię z konsol Nintendo, jak i zupełnie nowych odbiorców.

Popularność gier z serii Zelda nie pozostawia złudzeń co do skali zainteresowania. „Breath of the Wild” sprzedało się w ponad 32 milionach egzemplarzy, a „Tears of the Kingdom” przekroczyło pułap 21 milionów. Najnowszy tytuł – „Echoes of Wisdom” – już teraz przebił barierę 4 milionów sprzedanych kopii. Wszystko wskazuje na to, że aktorski film „The Legend of Zelda” ma realną szansę stać się nie tylko wielkim sukcesem finansowym, ale i kolejnym popkulturowym fenomenem Nintendo.

Czytaj też: SanDisk microSD for Nintendo Switch 1TB – karta pamięci inspirowana serią The Legend of Zelda!

Grafika tytułowa: GR Stocks / Unsplash