Canon rozszerza system EOS R o trzy nowe obiektywy RF
Canon ogłosił dziś wprowadzenie trzech nowych obiektywów do serii RF, uzupełniających ofertę kompatybilnych z systemem EOS R urządzeń. W skład nowej serii hybrydowej wchodzą RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24 mm F1.4L VCM, które oferują funkcje przydatne w fotografii i filmowaniu, takie jak 11-listkowa przysłona kołowa, minimalizacja efektu „focus breathing” i szybki autofocus.
Nowa jakość hybrydowej optyki Canon RF
Seria RF stała się kluczowym elementem rozwoju optyki Canon, co podkreśla jej zdolność do spełniania wymagań zarówno fotografów, jak i filmowców. Canon zastosował w nowych modelach pionierski system mocowania RF, który ułatwia stworzenie rozwiązań spełniających potrzeby specjalistów chcących łączyć fotografię i filmowanie. Dzięki temu obiektywy oferują większą swobodę twórczą, zapewniając wysoką jakość obrazu bez kompromisów.
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z – elastyczność dla profesjonalistów
Obiektyw RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z łączy szeroki zakres ogniskowych z zaawansowanym stabilizatorem obrazu, co czyni go idealnym do zdjęć sportowych, przyrodniczych oraz materiałów prasowych. Model ten wyróżnia się możliwością precyzyjnej regulacji parafokalności i zmniejszenia „oddychania” obiektywu, co jest istotne podczas nagrywania wideo. Dodatkowo, opcjonalne adaptery Power Zoom umożliwiają płynną regulację zoomu zdalnie, co sprawdzi się w produkcjach studyjnych oraz plenerowych.
RF 50 mm F1.4L VCM – jakość i lekkość w jednym
Model RF 50 mm F1.4L VCM to obiektyw o praktycznej ogniskowej i wyjątkowej jasności. Doskonale sprawdza się w portretach i ujęciach w warunkach słabego oświetlenia, co jest możliwe dzięki silnikom Nano USM oraz Voice Coil Motor, które gwarantują szybki i bezgłośny autofocus. Obiektyw jest też lżejszy od poprzednika RF 50 mm F1.2L USM, co czyni go bardziej poręcznym dla twórców potrzebujących mobilnego sprzętu.
RF 24 mm F1.4L VCM – szeroki kąt do kreatywnych ujęć
RF 24 mm F1.4L VCM to wszechstronny obiektyw, który sprawdzi się w fotografii krajobrazowej, architektonicznej oraz przy tworzeniu ujęć w stylu środowiskowym, gdzie ważne jest oddanie kontekstu. Dzięki szerokiej ogniskowej oraz wysokiej jasności, idealnie nadaje się również do nagrywania filmów. Powłoki ochronne serii L zapewniają trwałość nawet w trudnych warunkach, a wbudowana powłoka fluorowa zapobiega przywieraniu brudu, co zwiększa komfort użytkowania.
Nowa era hybrydowych rozwiązań optycznych
Canon zaprezentował te trzy obiektywy jako odpowiedź na rosnącą potrzebę hybrydowych narzędzi, które łączą świat fotografii i wideo. Nowe modele, charakteryzujące się płynnym działaniem przysłony oraz zmniejszonym efektem „focus breathing”, stanowią kolejny krok w kierunku pełniejszej kontroli twórczej. Wprowadzenie na polski rynek zaplanowane jest na przełom listopada i grudnia 2024 roku, co otworzy przed profesjonalistami nowe możliwości i jeszcze wyższy standard w realizacji ich projektów.
Czytaj też: Canon wprowadza na rynek nową, udoskonaloną przenośną drukarkę fotograficzną SELPHY QX20!
Grafika tytułowa: Canon