Autopay z poważnymi problemami!

W dobie coraz groźniejszej cyberprzestępczości dbałość o bezpieczeństwo naszych prywatnych danych to wyjątkowo ważna kwestia. Jak się jednak okazuje, nawet największym zdarzają się wpadki w tej kwestii. Ostatnio takową zaliczyło Autopay. Dane użytkowników usługi mogły trafić w niepowołane ręce.

Błąd systemu naraził użytkowników?

Poprzez błąd systemu odpowiedzialnego za rozsyłanie wiadomości e-mail do użytkowników, adresaci jednej z wiadomości otrzymali plik zawierający adresy poczty elektronicznej ponad 150 tysięcy klientów firmy. Autopay zdaje sobie sprawę z zaistniałego problemu i szuka obecnie przyczyny jego wystąpienia. Osoby do których trafił plik są proszone przez Autopay o jego nierozpowszechnianie i niezwłoczne usunięcie z urządzeń owego załącznika.

Osoby których dane wyciekły, zostały o tym poinformowane w dodatkowym mailu. Co sytuacja może dla nich oznaczać? To, że adresy mailowe mogły dostać się w niepowołane ręce i mogą być teraz wykorzystywane w celu uzyskania nieautoryzowanego dostępu do ich danych. Warto więc w najbliższych tygodniach, a nawet miesiącach uważać na to, z jakich adresów e-mail otrzymujemy wiadomości i uważać na podejrzane linki.

Czytaj też: Motorola zaskoczy na rynku składanych smartfonów?

Grafika tytułowa: Glenn Carstens-Peters / Unsplash