Szansa dla marki iRobot. Dotychczasowy partner w roli inwestora!
Firma Picea przejęła 100 procent udziałów marki iRobot, stając się jej głównym właścicielem. To globalny producent technologii i komponentów dla robotów sprzątających. Inwestycja Picea ma zapewnić marce bezpieczeństwo operacyjne i przestrzeń do dalszych inwestycji.
Picea współpracuje z iRobot od 2023 roku. Firma pełni rolę głównego partnera produkcyjnego w ramach programu naprawczego Elevate. Nowa umowa zakłada częściowe umorzenie zobowiązań finansowych iRobot. Dzięki temu spółka może szybciej rozwijać nowe produkty i technologie. Celem jest wzmocnienie innowacyjności oraz rozbudowa ekosystemu smart home
iRobot dobrowolnie rozpoczął proces sądowej restrukturyzacji w Stanach Zjednoczonych. Spółka złożyła wnioski umożliwiające terminowe regulowanie zobowiązań wobec pracowników i dostawców. Proces ma zapewnić firmie czas na uporządkowanie finansów i dalszy rozwój
Co oznacza to dla klientów i użytkowników?
- Restrukturyzacja nie oznacza likwidacji ani zawieszenia działalności firmy
- Sprzedaż, marketing, produkcja oraz obsługa klienta działają bez zmian
- Roboty iRobot pozostają dostępne w regularnej sprzedaży
- Aplikacje, serwis oraz wsparcie gwarancyjne funkcjonują na dotychczasowych zasadach
- Użytkownicy nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań
„To przełomowy moment w zabezpieczeniu długoterminowej przyszłości iRobot. Partnerstwo z Picea wzmacnia naszą kondycję finansową, zapewniając stabilność naszym klientom, partnerom i dystrybutorom. Razem będziemy kontynuować rozwój przełomowych robotów Roomba oraz technologii smart home, które definiują markę iRobot od ponad trzech dekad. Połączenie innowacyjności i projektowania opartego na potrzebach konsumentów z zapleczem R&D i kompetencjami technicznymi Picea pozwoli iRobot kształtować kolejną epokę robotyki domowej.”
Gary Cohen, CEO iRobot
„Jako wieloletni autoryzowany dystrybutor iRobot w Polsce chcemy jasno podkreślić, że zmiany strategiczne, które obecnie zachodzą na poziomie globalnym, nie mają wpływu na naszą bieżącą działalność. Kontynuujemy działania handlowe i marketingowe wspierające sprzedaż obecnej oferty oraz przygotowujemy się do premiery kolejnej serii robotów sprzątających, które zaprezentujemy już w 2026 roku. Ponadto iRobot planuje wprowadzić na rynek nową kategorią produktową, która zaoferujemy polskim konsumentom w nadchodzącym roku. Jesteśmy przekonani, że umowa inwestorska przyczyni się do umocnienia pozycji iRobot jako innowatora w kategorii Floor Care.”
Sławomir Radacki, Prezes Zarządu DLF Sp. z o.o.
To dobre wieści, bo problemy marki iRobot w ostatnich tygodniach wzbudzały uzasadniony niepokój. Użytkownicy obawiali się bankructwa amerykańskiej firmy i ograniczenia wsparcia dla zakupionych robotów sprzątających. Przejęcie przez Picea i restrukturyzacja dają szanse na to, że iRobot przetrwa i nadal będzie mógł wprowadzać swoje innowacje do naszych domów.
Czytaj też: iRobot na skraju bankructwa. Co z robotami Roomba?
Grafika tytułowa: iRobot

