Gemini 3 od Google już oficjalnie!
Google ogłasza premierę Gemini 3. To nowa generacja modelu AI, określana jako kolejny duży krok w kierunku AGI. Firma udostępnia Gemini 3 Pro w wersji przedpremierowej w wielu usługach Google. Nowością jest także Gemini 3 Deep Think, tryb zaawansowanego rozumowania, dostępny początkowo wyłącznie dla testerów bezpieczeństwa.
Model jest najsilniejszy w historii Google i oferuje przełomowe rozumienie multimodalne. Wyróżnia się głębią odpowiedzi, inteligencją i zdolnością do wnikliwych analiz. Jest to także najpotężniejszy dotąd model agentowy i najlepszy model stworzony do tzw. vibe-codingu. Zapewnia bogatsze wizualizacje, bardziej interaktywne odpowiedzi oraz naturalny styl współpracy z użytkownikiem.
Nowe Gemini potrafi syntetyzować wiedzę w wielu modalnościach: tekst, grafika, wideo, audio, kod. Ułatwia naukę dzięki możliwości przetwarzania odręcznych notatek, artykułów naukowych czy wykładów. Gemini 3 generować interaktywne fiszki, wizualizacje lub kod narzędzi edukacyjnych. Ponadto analizuje nagrania sportowe użytkownika, wskazując obszary do poprawy i tworząc spersonalizowane plany treningowe. W Trybie AI w wyszukiwarce Google natomiast wykorzystuje swoje możliwości do tworzenia nowego rodzaju generatywnych, interaktywnych odpowiedzi.
Warto wspomnieć też o tym, że Google prezentuje Antigravity, platformę programistyczną o orientacji agentowej. Agenci mają bezpośredni dostęp do edytora, terminala i przeglądarki. Mogą autonomicznie planować, pisać kod, wykonywać zadania i sprawdzać własne wyniki. Antigravity łączy Gemini 3 Pro z modelami Gemini 2.5 Computer Use i Gemini 2.5 Image.
Google zapewnia, że Gemini 3 to najbezpieczniejszy model Google do tej pory. Przeszedł najbardziej rozbudowany zestaw testów bezpieczeństwa w historii firmy. Jest bardziej odporny na prompt injection i cyberataki. Partnerami testów są m.in. AISI UK oraz niezależni audytorzy: Apollo, Vaultis, Dreadnode.
Dajcie znać, czy planujecie korzystać z Gemini 3.
Czytaj też: Chromecast z Google TV z ważną aktualizacją
Grafika tytułowa: Google

