Badanie Allegro. Czekamy na Black Week z zakupem elektroniki?

Co drugi konsument planuje zakup sprzętu elektronicznego podczas nadchodzącego Black Week. Blisko 30% Polaków natomiast w ostatnich pięciu latach zainwestowało w elementy kina domowego. Streaming przekroczył w lipcu 2025 r. barierę 10% czasu oglądania na telewizorach w Polsce. Według badania Allegro wzrost zainteresowania domową rozrywką wpływa na rynek RTV i e-commerce.

Coraz więcej osób wybiera filmowe wieczory w domu zamiast wizyt w kinie. Przeciętny użytkownik korzysta z trzech platform streamingowych. Najpopularniejszą usługą pozostaje Netflix. Za nim plasują się HBO Max i Disney+. Co ważne – w grupie 16–29 lat Disney+ zajmuje drugie miejsce, wyprzedzając HBO Max.

Od pandemii 28% Polaków kupiło sprzęt poprawiający jakość seansów w domu. Najczęściej robią to osoby do 45. roku życia. Aż 39% inwestujących zwiększyło budżet na domową rozrywkę. Częściej byli to aktywni kupujący online. Sprzedaż soundbarów wzrosła na Allegro o ponad 30% rok do roku w pierwszej połowie 2025 r.

Elektronika jest na pierwszym miejscu planowanych zakupów podczas Black Week. Deklaruje to 57% ankietowanych. Dużą popularnością cieszą się również kategorie moda, dom i ogród oraz produkty z kategorii zdrowie. Mniejszy, ale wciąż istotny popyt dotyczy sportu, turystyki, artykułów dziecięcych, produktów spożywczych i kultury. Co czwarty konsument traktuje Black Week jako szansę na wcześniejsze kupienie świątecznych prezentów.

Allegro zaznacza, że rabaty do 50% dostępne już teraz w różnych kategoriach. Warto też zwrócić uwagę na Raty 0% z Allegro Pay. Oferta obowiązuje od 17 listopada do 14 grudnia. Pojawiła się także specjalna promocja dla nowych subskrybentów Allegro Smart!. Obejmuje darmowy okres próbny z sześcioma dostawami. Roczny plan Smart! natomiast kosztuje teraz 39,90 zł, czyli o 20 zł mniej. Z takich ofert żal nie skorzystać!

Czytaj też: Odświeżona aplikacja Allegro z Asystentem AI

Grafika tytułowa: Allegro