VW ID.7 Pro S – elektryczna limuzyna redefiniuje luksus i zasięg

Wzrost popularności pojazdów elektrycznych w Polsce nabiera tempa, a VW ID.7 Pro S jest flagowym przykładem tej ewolucji. To luksusowa, przestronna i zaawansowana technologicznie limuzyna, która pokazuje, że przyszłość motoryzacji jest nie tylko ekologiczna, ale również bezkompromisowa pod względem komfortu i osiągów.

Samochody elektryczne stają się coraz lepsze, szybsze, mają większy zasięg i coraz lepiej się sprzedają. W 2025 roku polski rynek motoryzacyjny jest świadkiem dynamicznego wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych. Sprzedaż BEV wzrosła o ponad 80% w porównaniu do roku 2024, przekraczając poziom 18 tysięcy rejestracji w pierwszych siedmiu miesiącach roku. Mimo to, w dalszym ciągu dominują samochody spalinowe i hybrydowe. Te ostatnie, stanowiąc około połowy sprzedawanych nowych aut, są najpopularniejszym wyborem wśród kupujących, co czyni Polskę „królestwem hybryd”. Wysoka dynamika wzrostu samochodów elektrycznych jest jednak wyraźnym sygnałem, że rynek ten stale dojrzewa i w przyszłości może znacząco zmienić swoją strukturę. W okresie od stycznia do lipca 2025 roku zarejestrowano w Polsce 18 065 nowych samochodów w pełni elektrycznych, co oznacza wzrost o 80,47% w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku. W pierwszej połowie 2025 roku (styczeń-czerwiec) zarejestrowano 14,4 tys. samochodów BEV, co stanowi wzrost o 62,2% rok do roku. Mimo dynamicznego wzrostu, udział samochodów elektrycznych w ogólnym rynku nowych pojazdów pozostaje nadal stosunkowo niski. Według prognoz, udział samochodów BEV na koniec 2025 roku może przekroczyć 14% rynku nowych pojazdów osobowych. Wzrost sprzedaży jest częściowo spowodowany nowym programem dopłat „NaszEauto”, który zaczął działać od lutego 2025 roku i oferuje wsparcie finansowe dla osób fizycznych i przedsiębiorców. W tym krajobrazie VW ID.7 Pro S jest propozycją dla najbardziej wymagających, łącząc futurystyczny design z dalekim zasięgiem przekraczającym realnie 550 km na jednym ładowaniu.

W kilku słowach

VW ID.7 to duża, komfortowa limuzyna z napędem elektrycznym na tylną oś, która jest niesamowicie dobrze wyposażona i perfekcyjnie wykonana. Wsiadając do auta czujemy powiew świeżości, nowoczesności i luksusu, co jest szczególnie odczuwalne w wersji z jasną, białą tapicerką. Jednak nie tylko design samochodu i wyposażenie zachwyca, bo jednym z najważniejszych parametrów w samochodach elektrycznych jest jego zasięg. A ten według producenta w cyklu WLTP wynosi ponad 700 km, ale w warunkach mieszanych, bez oszczędzania i ciągłego pilnowania stylu jazdy, można bez problemu przejechać ponad 550 km, co stawia ID.7 w czołówce segmentu i eliminuje obawy o zasięg podczas dłuższych podróży.

Aerodynamiczna elegancja

Volkswagen ID.7 Pro S to samochód o imponujących wymiarach, które podkreślają jego status luksusowej limuzyny. Mierzy 4961 mm długości, 1862 mm szerokości (bez lusterek) oraz 1536 mm wysokości, a jego rozstaw osi to aż 2971 mm. Te proporcje zapewniają nie tylko majestatyczny wygląd, ale przede wszystkim niezwykłą przestronność wnętrza. Przód pojazdu zdominowany jest przez charakterystyczną dla rodziny ID. wąską listwę świetlną LED, która łączy ze sobą zaawansowane reflektory matrycowe IQ.LIGHT. Zderzak o czystych, płynnych liniach i subtelnych wlotach powietrza podkreśla aerodynamiczny charakter auta, którego współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,23. Sylwetka boczna to kwintesencja elegancji. Długa maska płynnie przechodzi w mocno pochyloną przednią szybę, a linia dachu w stylu fastback opada łagodnie ku tyłowi, tworząc spójną i dynamiczną całość. Ukryte w nadwoziu klamki oraz duże, 19-calowe felgi aluminiowe o zoptymalizowanym aerodynamicznie wzorze dopełniają nowoczesnego wizerunku. Tył samochodu wieńczy dzieło projektantów. Pozioma listwa świetlna LED z trójwymiarową grafiką rozciąga się na całą szerokość pojazdu, nadając mu niepowtarzalny wygląd po zmroku. Subtelny spojler zintegrowany z klapą bagażnika nie tylko wygląda świetnie, ale również poprawia właściwości aerodynamiczne. Detale, takie jak czarny, kontrastujący dach czy dyskretne logo „Pro S” na błotniku, są niczym biżuteria.

Przeczytaj też: Skoda Enyaq 85 – Jak przejechałem elektrykiem 680 km w trasie

Wnętrze przyszłości

Wnętrze VW ID.7 Pro S to manifest nowoczesnego luksusu i minimalistycznego designu. Na pierwszy plan wysuwa się deska rozdzielcza, która została zredukowana do absolutnego minimum. Tradycyjne zegary zastąpiono niewielkim, zintegrowanym z deską rozdzielczą wyświetlaczem cyfrowym, który prezentuje tylko kluczowe informacje, takie jak prędkość czy stan naładowania. Główną rolę odgrywa tu jednak zaawansowany wyświetlacz Head-up Display z rozszerzoną rzeczywistością, który projektuje dane nawigacyjne i komunikaty asystentów bezpośrednio na przedniej szybie. Centralnym punktem dowodzenia jest ogromny, 15-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, który zdaje się unosić nad deską rozdzielczą. Jego interfejs jest intuicyjny, a grafika ostra i czytelna. To z jego poziomu sterujemy większością funkcji pojazdu, od nawigacji, przez media, po zaawansowane ustawienia klimatyzacji z inteligentnymi nawiewami.

Niezwykłym elementem wyposażenia jest opcjonalny panoramiczny dach „Smart Glass”. Za pomocą jednego dotknięcia lub komendy głosowej można zmienić jego przezroczystość. Działa on na zasadzie warstwy polimerowej z ciekłymi kryształami (PDLC), które pod wpływem napięcia elektrycznego układają się w sposób uporządkowany, czyniąc szkło transparentnym. Gdy napięcie jest wyłączone, kryształy rozpraszają się, a dach staje się mleczny i nieprzezroczysty, skutecznie blokując promienie słoneczne i zapewniając prywatność bez potrzeby montowania tradycyjnej rolety. Wersja Pro S z białą tapicerką i białą, wielofunkcyjną kierownicą sprawia, że wnętrze staje się niezwykle jasne i przestronne. Fotele, pokryte wysokiej jakości, miękkimi materiałami skóropodobnymi, zachwycają nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim ergonomią i komfortem. Są elektrycznie sterowane z funkcją pamięci, a do tego oferują zaawansowaną funkcję masażu (z certyfikatem AGR – niemieckiej kampanii na rzecz zdrowych pleców), wentylację oraz podgrzewanie. Przestronność kabiny jest absolutnie imponująca. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie, pasażerowie mają do dyspozycji ogromną ilość miejsca na nogi i nad głowami, co czyni ID.7 idealnym samochodem do długich podróży. Wrażenie przestrzeni potęguje płaska podłoga z tyłu. Całość uzupełnia ogromny, 532-litrowy bagażnik, do którego dostęp ułatwia elektrycznie otwierana i zamykana klapa w stylu liftback, odsłaniająca potężny otwór załadunkowy.

Przeczytaj też: VW Golf Variant eTSI R-Line – praktyczny i rodzinny

Serce elektrycznej limuzyny

VW ID.7 w wersji Pro S napędzany jest nową, wydajną jednostką napędową APP550. Silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi generuje moc 286 KM (210 kW) oraz potężny maksymalny moment obrotowy wynoszący 545 Nm, dostępny od samego startu. Taka charakterystyka zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i znakomitą elastyczność. Limuzyna rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy. Energia magazynowana jest w akumulatorze o pojemności netto 86 kWh, co przekłada się na realny zasięg w cyklu mieszanym przekraczający 550 kilometrów.

Inteligentne wsparcie

ID.7 Pro S został wyposażony w cały pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, które znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu. Na pokładzie znajdziemy między innymi aktywny tempomat (ACC) z funkcją Stop & Go, który jest nieoceniony podczas jazdy w korkach, automatycznie utrzymując dystans od poprzedzającego pojazdu i w razie potrzeby zatrzymując auto oraz ruszając. System Travel Assist łączy działanie tempomatu z asystentem utrzymania pasa ruchu, oferując wsparcie w prowadzeniu pojazdu na drogach szybkiego ruchu. Niezwykle pomocne jest również wspomaganie hamowania podczas cofania (Rear Traffic Alert), które ostrzega i w razie braku reakcji kierowcy samoczynnie hamuje, gdy wykryje zbliżający się pojazd. Manewrowanie tym sporym autem staje się dziecinnie proste dzięki systemowi kamer 360 stopni (Area View), które na centralnym ekranie wyświetlają obraz otoczenia pojazdu z lotu ptaka.

Podsumowanie

Jazda Volkswagenem ID.7 Pro S to doświadczenie z zupełnie innego wymiaru. Największe wrażenie robi genialne wyciszenie kabiny, które w połączeniu z bezszelestnym napędem elektrycznym tworzy atmosferę spokoju i relaksu. Adaptacyjne zawieszenie DCC fantastycznie tłumi wszelkie nierówności, sprawiając wrażenie, jakby auto płynęło po ulicy, a nie jechało. Mimo swoich rozmiarów, ID.7 jest zaskakująco zwinny. Precyzyjny układ kierowniczy daje świetne wyczucie drogi, a niezwykle mały promień skrętu (zaledwie 10,9 metra), możliwy dzięki tylnemu napędowi, sprawia, że manewrowanie na parkingach czy zawracanie jest łatwiejsze niż w wielu znacznie mniejszych samochodach – można dosłownie zawrócić niemal w miejscu. VW ID.7 Pro S to kompletna, dojrzała i niezwykle luksusowa limuzyna elektryczna, która stanowi realną alternatywę dla spalinowych odpowiedników klasy premium. Oferuje fenomenalny komfort, ogromną przestrzeń, najnowsze technologie i, co najważniejsze, zasięg, który pozwala na swobodne podróżowanie po całej Polsce i Europie.

Cena od 234 590 zł.