Apple przyspiesza premierę HUB-a J490 kosztem funkcji — J595 przejmie zaawansowane rozwiązania

Apple przyspiesza prace nad nową kategorią urządzeń – inteligentnymi hubami domowymi, których pierwszym przedstawicielem będzie model J490. Według dostępnych informacji, jego debiut przewidziano na koniec 2025 roku. Aby dotrzymać tego terminu, firma zdecydowała się na uproszczenie niektórych funkcji i przesunięcie ich do bardziej zaawansowanego wariantu, czyli J595. To strategiczne posunięcie ma umożliwić szybsze wejście na rynek z podstawową wersją urządzenia.

Model J595, choć podobny wizualnie do J490, zaoferuje szereg dodatkowych możliwości. Jedną z kluczowych różnic będzie zintegrowane robotyczne ramię, które pozwoli urządzeniu na fizyczne poruszanie się po powierzchni biurka. Premiera J595 planowana jest jednak znacznie później – realnym terminem jest dopiero 2026 lub nawet 2027 rok. Tym samym Apple rozdziela linię produktów na podstawowy i premium, co może być sygnałem budowania całkowicie nowego ekosystemu.

Pod względem designu oba modele będą przypominały niewielkiego iPada – z ekranem o przekątnej 7 cali, szeroką ramką oraz wbudowanym aparatem do rozmów FaceTime. Nie zabraknie również baterii pozwalającej na pracę bez przewodów oraz nowego systemu operacyjnego, który Apple rozwija pod nazwą homeOS. Oprogramowanie to ma być zoptymalizowane pod kątem domowej automatyki i codziennej interakcji głosowej.

Istotnym elementem nowych urządzeń będzie integracja z technologią sztucznej inteligencji. Apple planuje, by huby nie tylko reagowały na komendy, ale także wykazywały własną „osobowość” w ramach interakcji. To podejście zbliżone do kierunku obranego przez konkurencję, jednak firma z Cupertino musi jeszcze pokonać przeszkody związane z integracją Siri z nową architekturą AI. Trudności te mogą wpłynąć na ostateczny kształt funkcjonalności w dniu premiery.

Nowa linia urządzeń J490 i J595 zapowiada kolejny etap ekspansji Apple w segmencie inteligentnego domu. Skupienie się na AI, unikalnym doświadczeniu użytkownika oraz różnicowaniu produktów może dać firmie silną pozycję konkurencyjną. Wszystko wskazuje na to, że pod koniec 2025 roku zobaczymy pierwsze efekty tej strategii – nawet jeśli początkowo będą one niepełne względem docelowego planu.

Czytaj też: Apple otwiera się na konkurencję. UE wymusza ustępstwa w kwestii asystenta głosowego!

Grafika tytułowa: Medhat Dawoud / Unsplash