Płatne webinary – opłacalny biznes?
W 2024 roku najbardziej dochodowy polski webinar, dotyczący ratownictwa medycznego, przyniósł zysk ponad 83 tys. zł. Branża medyczna od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem, co potwierdza liczba uczestników oraz sumy, które są w stanie zapłacić za udział w takich wydarzeniach. W okresie od stycznia do sierpnia 2024 roku platforma ClickMeeting zorganizowała blisko 800 płatnych webinarów, generując łączne przychody na poziomie 2,7 mln zł. Największą popularnością cieszą się nie tylko tematy związane z medycyną, ale również psychologią, coachingiem oraz edukacją.
Nowa funkcja dobrowolnych wpłat w ClickMeeting
Polska platforma webinarowa ClickMeeting, lider na rynku narzędzi do organizacji spotkań online, jako pierwsza wprowadziła możliwość dokonywania dobrowolnych wpłat przez uczestników webinarów. Tzw. „donejty” umożliwiają twórcom treści dodatkowe źródło dochodu, niekoniecznie związane z tradycyjną sprzedażą biletów. Jak wyjaśnia Tomasz Bołcun, Brand Manager ClickMeeting, model oparty na dobrowolnych wpłatach może być szczególnie korzystny dla tych, którzy oferują darmowe wydarzenia lub dopiero testują zainteresowanie swoich odbiorców płatnymi formatami.
Zarobki polskich webinarów w 2024 roku
Od początku 2024 roku platforma ClickMeeting obsłużyła prawie 800 płatnych webinarów w Polsce, z których średni dochód wyniósł 3,3 tys. zł. Największym zainteresowaniem cieszyły się wydarzenia medyczne, edukacyjne oraz psychologiczne. Oprócz rekordowego webinaru dotyczącego ratownictwa medycznego, który zarobił ponad 83 tys. zł, popularnością cieszyły się także szkolenia dla nauczycieli i anestezjologów, przynosząc odpowiednio 73,5 tys. i 65,5 tys. zł. Popularne stają się także webinary na tematy związane z komunikacją, jak ten dotyczący kultury pisania maili, który zgromadził ponad tysiąc uczestników.
Grafika tytułowa: Chris Montgomery / Unsplash