Ogrodnictwo to nuda tylko dla boomerów? Badanie STIGA!
STIGA we współpracy z YouGov kontynuuje badanie nad preferencjami ogrodniczymi w Polsce i Europie. Po wcześniejszym sprawdzeniu, jak ważne są dla nas przydomowe tereny zielone, tym razem przyjrzymy się zainteresowaniu ogrodnictwem w różnych grupach wiekowych. Wyniki wskazują, że w Polsce aż 55% młodych dorosłych (18-24 lata) interesuje się ogrodnictwem. W grupie osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wzrasta do 76%. Co ciekawe, wśród milenialsów (25-34 lata) zainteresowanie wynosi 61%, co sugeruje, że pasja do pielęgnacji zieleni rośnie wraz z wiekiem.
Postrzeganie czasu poświęcanego na ogrodnictwo
Kolejnym aspektem badania było postrzeganie czasu potrzebnego na zajmowanie się ogrodem. 42% młodych Polaków uważa, że ogrodnictwo jest zbyt czasochłonne, co jest niemal równoznaczne z odsetkiem wśród osób powyżej 55. roku życia (44%). Zbliżone wartości we wszystkich grupach wiekowych sugerują, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenia podobnie oceniają czasochłonność ogrodnictwa. Popularność robotów koszących, które oszczędzają czas i energię, wzrasta, co może tłumaczyć rosnące zainteresowanie tą technologią w różnych grupach wiekowych.
Badanie ujawnia również, że 79% młodych Polaków (18-24 lata) nie uważa ogrodnictwa za typowo męskie zajęcie, w porównaniu do 93% osób powyżej 55. roku życia. W grupie wiekowej 35-54 lata ten odsetek wynosi 83%. Te wyniki pokazują, że stereotypy związane z płcią w ogrodnictwie są coraz mniej obecne, a działalność ogrodnicza jest postrzegana jako uniwersalna niezależnie od płci. Ogrodnictwo jest więc hobby, które łączy pokolenia, a nowe technologie sprawiają, że pielęgnacja ogrodu staje się dostępna i atrakcyjna dla każdego, bez względu na wiek.
Czytaj też: Kochamy wielkie ogrody? Wyniki badania na zlecenie STIGA!
Grafika tytułowa: STIGA