Kia XCeed GT-Line – Crossover ze sportowym charakterem
Kia XCeed GT-Line 1.5 T-GDI to udana mieszanka komfortu, technologii i osiągów. Z pewnością przyciągnie uwagę tych, którzy poszukują rodzinnej alternatywy z wyższym prześwitem i charakterystycznym wyglądem SUV-a.
Kia XCeed GT-Line z silnikiem 1.5 T-GDI to Crossover, który łączy komfort i technologię z dynamicznym osiągiem. Wprowadzony jako wariant pomiędzy modelem Ceed a SUV-em, XCeed przyciąga uwagę swoim wyglądem i nowym silnikiem benzynowym. Jego pierwowzorem jest model Ceed, znany ze swojej niezawodności i wygody, który zdobył uznanie jako kompaktowy hatchback. Z kolei Kia XCeed to ewolucja, wprowadzona kilka lat temu, która jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy szukają czegoś więcej niż tradycyjny hatchback. Z wyższym prześwitem i bardziej sportowym designem, XCeed łączy w sobie cechy kompaktowego samochodu z elementami Crossover.
Podwyższony hatchback
Kia XCeed w wersji GT-Line to wielkomiejski Crossover, który łączy cechy popularnego hatchbacka z nadwoziem typowym dla SUV-a. Przedni design wyróżnia się agresywną atrapą chłodnicy z chromowanym obramowaniem oraz reflektorami LED. Wysoko umieszczone światła do jazdy dziennej dodają nowoczesności. Boki pojazdu prezentują dynamiczne proporcje, a charakterystyczne przetłoczenia dodają mu dynamiki. Czarne plastikowe nakładki wokół nadkoli i progów nawiązują do stylu miejskiej terenówki. Tył pojazdu zdobią smukłe lampy tylne w technologii LED oraz dwie końcówki układu wydechowego, podkreślając sportowy charakter. Kia XCeed ma około 4310 mm długości, 1826 mm szerokości i 1495 mm wysokości. To połączenie sportowego stylu i funkcjonalności sprawia, że jest to atrakcyjna opcja dla osób poszukujących miejskiego Crossovera.
Przeczytaj tez: Crossover coupe Volvo C40 – 408 elektrycznych koni mechanicznych i 4,7 do setki | CoNowego.pl
Nowocześnie i poprawnie
Wnętrze Kia XCeed GT-Line to miejsce, gdzie funkcjonalność i estetyka łączą się w harmonijną całość. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i logicznie ułożona. Wielką zaletą jest zastosowanie w większości miejsc na kokpicie fizycznych przycisków ze skokiem. Prowadząc samochód możemy sterować niemal wszystkim bezwzrokowo. Oczywiście tablet jest dotykowy, ale wszystkie inne przyciski są analogowe. Do wykończenia deski rozdzielczej wykorzystano bardzo dobrej jakości tworzywa sztuczne, a wszystko jest miękkie w dotyku i solidnie spasowane. Wersja GT-Line oferuje wygodne fotele z tapicerką z czarnej skóry i zamszu, co dodaje mu elegancji. Systemy multimedialne są proste w obsłudze, dzięki czytelnym grafikom i intuicyjnym menu. Wszystkie warianty wyposażone są w Android Auto i Apple CarPlay, ale trzeba je podłączyć kabelkiem, gdyż brak jest opcji bezprzewodowej.
Przeczytaj tez: Mitsubishi ASX – nowoczesny, kompaktowy, miejski crossover | CoNowego.pl
Centrum sterowania
Wersja GT-Line wyposażona jest w 8-calowy ekran główny, umieszczony centralnie, który służy do obsługi ustawień samochodu, multimediów, nawigacji oraz telefonu. Gdy podłączymy telefon przewodem, system proponuje przełączenie na Android Auto lub Apple CarPlay. Wówczas na ekranie wyświetli się zawartość z telefonu, umożliwiając korzystanie z nawigacji Google Maps lub Apple Maps, a także przeglądanie książki adresowej wraz ze zdjęciami. Oprócz środkowego ekranu, GT-Line posiada także 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz za kierownicą. W zależności od wybranego przez nas trybu jazdy, zegary prezentują się inaczej. Pozostałe informacje wyświetlają się między tarczami i po ich bokach. Zawartość ekranu możemy zmieniać z poziomu kierownicy, na której znajdują się wszystkie ważne przełączniki, w tym aktywny tempomat.
Bezpieczeństwo
Kia XCeed GT-Line to pojazd, który zaskakuje swoją bogatą gamą systemów monitorujących. Nie są to irytujące sygnały, lecz praktyczne podpowiedzi i ostrzeżenia, które pomagają kierowcy. Kia ma dosłownie radar dookoła samochodu. Gdy stoimy na światłach, to system wykrywa fakt, że samochody przed nami ruszyły i przypomina, żeby ruszyć. Gdy już jedziemy w mieście lub na trasie korzystając z aktywnego tempomatu, system informuje nas o bezpiecznej odległości od samochodu jadącego przed nami. Gdy chcemy zmienić pas, to po włączeniu kierunkowskazu, dostajemy głośny sygnał dźwiękowy i świetlny, wtedy, gdy pas jest zajęty. Samochody znajdujące się w „martwym polu” są także wykrywane podczas jazdy i system wyświetla nam o tym komunikat. Gdy zbliżymy się z nadmierną prędkością do przeszkody lub innego samochodu, wtedy Kia XCeed zaalarmuje nas głośno. Podobnie jest w przypadku, gdy samochód z tyłu zbliża się zbyt szybko. Samo parkowanie jest bardzo proste i łatwe, gdyż Kia XCeed została wyposażona w kamery z przodu i tyłu, co znacznie ułatwia manewry.
Silnik
Najnowsza wersja XCeeda, wyposażona w silnik 1.5 T-GDI, przynosi nowe możliwości. Ten czterocylindrowy turbodoładowany silnik zastępuje starszą jednostkę 1.4-litrową. Oferuje 158 KM mocy i 253 Nm momentu obrotowego. Samochód dostępny jest zarówno z manualną skrzynią biegów (konwencjonalna sześciobiegowa jednostka) jak i z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową. Silnik 1.5 T-GDI w XCeedzie jest dynamiczny i płynny. Przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje 8.7 sekundy, co jest wystarczające dla samochodu rodzinnego. Dzięki turbo napędowi, bez problemu można wyprzedzać bez konieczności redukcji biegu. Na autostradzie silnik działa cicho i gładko, a maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min pozwala na utrzymanie niskich obrotów większość czasu. Spalanie w cyklu mieszanym podczas dynamicznej jazdy oscyluje między 8 a 8,6 l/100km.
Podsumowanie
Kia XCeed GT-Line to kompaktowy, ale bardzo miejski Crossover. Jest wyjątkowo komfortowy i posiada bardzo bogate wyposażenie. W testowanej wersji znalazły się w pełni elektryczne sterowane siedzenia z pamięcią dla dwóch kierowców, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, automatycznie otwierana klapa bagażnika, bezkluczykowy dostęp, automatyczna skrzynia biegów, reflektory LED, nagłośnienie JBL, profilowane fotele i tapicerka z alcantary, system multimedialny, podgrzewane fotele oraz kierownica, system start-stop, AutoHold, adaptacyjny tempomat, liczne systemy wspomaganie kierowcy, indukcyjna ładowarka i wiele innych mniejszych udogodnień. W środku jest wystarczająco miejsca dla czterech osób dorosłych, a bagażnik ma pojemność 426 litrów. Czego można chcieć więcej?
Cena: Od 117 000 zł (Testowany Kia XCeed GT-Line: 127 000 zł)