Trefl wkracza do segmentu gier mobilnych jako Trefl eGames
Firma Trefl S.A., dobrze znana w Polsce z produkcji puzzli i gier planszowych, rozszerza swoje portfolio o gry mobilne, które będą dostępne w aplikacjach Google Play i App Store. Docelowo gry pojawią się również na Steam Store, Epic Store, a w 2024 na konsolach. Gry będą wydawane pod brandem Trefl eGames i jak zapowiada producent, podobnie jak tradycyjne gry planszowe, poza tym, że będą świetną rozrywką i będą wpisywały się w trendy najchętniej pobieranych aplikacji, będą miały charakter edukacyjny – rozwijały spostrzegawczość, poprawiały pamięć i koncentrację.
Gry dla smartfonów coraz ważniejszą częścią rynku
Gry mobilne zyskują na znaczeniu głównie ze względu na ich powszechną dostępność na urządzeniach przenośnych oraz rosnącą jakość rozrywki na platformach mobilnych. Wraz z rozwojem technologii smartfonów i tabletów, gry mobilne stały się bardziej zaawansowane pod względem grafiki i mechaniki rozgrywki, przyciągając coraz większą liczbę graczy. Najnowsze wyniki badań wskazują na to, że sięgamy po nie równie chętnie, jak po gry stworzone dla konsol, jak i komputerów. Trudno więc dziwić się decyzji firmy Trefl.
„Rodzina Treflików to dla nas kluczowy brand, oparty na animacji dla dzieci stworzonej w KAZstudiu i jednym z naszych strategicznych celów jest rozwój tego brandu w kraju i za granicą. Wejście w sektor gier mobilnych daje nam ogromne możliwości dotarcia, z tym oraz innymi własnymi brandami, do odbiorców na całym świecie. To duży krok w rozwoju nie tylko Trefla, ale też całej Grupy Trefl.” – mówi Kazimierz Wierzbicki, Właściciel i Założyciel Grupy Trefl.
„Wystarczy spojrzeć na globalny przychód z gier mobilnych, który w ubiegłym roku wyniósł 167 bln dolarów, żeby zrozumieć, jak wielki potencjał jest w tym sektorze, a wiemy, że on stale rośnie. Dla nas to oczywisty i naturalny kierunek w rozwoju oferty. Tworząc aplikacje z grami, chcemy korzystać z naszych najlepszych gier planszowych (jak Spy Guy), dzięki czemu dzieci będą mogły zabrać swoją ulubioną grę w podróż, do samolotu, samochodu czy pociągu. Bardzo dużą uwagę przywiązujemy do tego, żeby to były produkty bezpieczne dla dzieci i rozwijające.” – mówi Jacek Behnke, Prezes Zarządu Trefl S.A.
Czytaj też: Badanie Huawei: Trzy czwarte Polaków regularnie korzysta z gier wideo – najczęściej na smartfonie!
Grafika tytułowa: Garrett Morrow / Pexels