­­­­­Nowe formy reklamy Mety

Meta otwiera nowe możliwości reklamy na Instagramie i Messengerze. Firma stara się odwrócić trend spadkowy przychodów, który ostatnio spowodował, że cena akcji spadła do najniższego poziomu od początku 2019 roku.

Meta wprowadziła dla reklamodawców nowy sposób wyświetlania reklam na stronie eksploracji Instagrama, która wyświetla treści użytkownikom w oparciu o ich preferencje. A także na Instagramie, na stronach profilowych influencerów, z którymi mają umowy.

W ramach usługi przesyłania wiadomości Messenger Facebook wprowadza narzędzie, które wykorzystuje oprogramowanie do uczenia maszynowego, aby wyświetlać reklamy, które mają „docierać do osób, które są najbardziej skłonne do zakupu”, powiedział Maz Sharafi , wiceprezes Meta ds. marketingu i rozwoju komunikacji biznesowej. Sharafi zauważył, że „ważne jest to, że nie używamy treści wiadomości do reklam”, co oznacza, że ​​firma nie będzie analizować wiadomości z Messengera w celu określenia, które reklamy zostaną umieszczone.

Ogłoszenia pojawiły się zaledwie trzy tygodnie przed planowanym opublikowaniem przez Meta raportu o zyskach za trzeci kwartał, który ma pokazywać drugi z rzędu okres spadku przychodów. Firma czerpie całą swoją sprzedaż z reklam mobilnych, biznesu, który w tym roku ucierpiał z powodu aktualizacji prywatności Apple w swoim systemie operacyjnym. Także problemy gospodarcze i rosnąca konkurencja ze strony TikTok miały wpływ na to, że akcje Meta straciły w tym roku blisko 60% swojej wartości.

Firma liczy na pojawienie się wirtualnej rzeczywistości i metawersum, aby napędzać wzrost. Teraz zaczyna eksperymentować z tym, jak reklamodawcy będą w stanie odnaleźć się w wirtualnym świecie.

Czytaj także: Zuckerberg o metawersum i Apple