Spada sprzedaż smartfonów na świecie
Wszyscy liczący się producenci smartfonów, z wyjątkiem Samsunga i Apple odnotowali w drugim kwartale (kwiecień – czerwiec) bieżącego roku spadki sprzedaży swoich produktów.
Globalne dostawy smartfonów spadły o 9 procent w ostatnim kwartale w porównaniu z 2021 r., według International Data Corp. Największy spadek odnotowały chińskie marki, takie jak Xiaomi, Vivo i Oppo. Liderem wśród „dołujących” jest trzeci producent smartfonów na świecie – Xiaomi. Zaliczył on 26-procentowy zjazd sprzedaży w drugim kwartale, przy podobnym spadku przychodów.
W raporcie Wall Street Journal analitycy i dyrektorzy firm za te spadki obwiniają inflację. Wydłuża się również średni czas posiadania jednego aparatu. Według badań z lat 2015-2019 średnia długość posiadania telefonu stale rośnie, od około 20 miesięcy do ponad dwóch lat. Ponad połowa ankietowanych w ankiecie Kantar z maja 2022 zgodziło się, że „wszystkie smartfony są dziś prawie takie same”.
Jest jednak wyjątek. Według Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów kosztujących ponad 1000 dolarów wzrosła w pierwszej połowie tego roku. Ten segment, który obejmuje znaczną część oferty Apple oraz flagowych i składanych modeli Samsunga, stanowił tylko około 10 procent rynku. Jednocześnie 70 procent jego zysków, podał Counterpoint .
Wygląda na to, że ludzie, którzy mają wystarczająco dużo pieniędzy, by ignorować rosnące koszty, nadal ekscytują się posiadaniem lepszych modeli smartfonów.
Czytaj także: Te smartfony Xiaomi tracą wsparcie!