Groza na dużym ekranie. Premiera gry A.I.L.A
A.I.L.A trafiła do sprzedaży na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Przez pierwsze dwa tygodnie gra jest dostępna z premierową zniżką dwadzieścia procent. Tytuł wydaje Fireshine Games, znane z Core Keeper oraz Denshattack. Za produkcję odpowiada brazylijskie Pulsatrix Studios, twórcy gry Fobia St Dinfna Hotel.
Czym jest A.I.L.A? To pierwszoosobowy psychologiczny horror z elementami survivalu i akcji. Gracz wciela się w testera współpracującego z fikcyjną sztuczną inteligencją o nazwie AILA. Zadaniem bohatera jest sprawdzanie nowych doświadczeń grozy tworzonych przez tę AI. Z czasem wirtualne scenariusze zaczynają przenikać do rzeczywistości, co wywołuje dezorientację i narastające poczucie zagrożenia. Gra żeruje na najgłębszych lękach i osobistych koszmarach, które przedstawia jako część testowanych modułów.
Gracze będą rozwiązywać zagadki i wykonywać zadania wymagające logicznego myślenia. W grze pojawia się sekta, która nie pozwala bohaterowi odejść, zmuszając go do nieustannej ucieczki. Obecne są starcia z potwornymi siłami, wymagające szybkiej reakcji i brutalnej walki o przetrwanie. Wpływ AI na wydarzenia sprawia, że granica między światem gry a rzeczywistością bohatera nieustannie się zaciera. Twórcy celowo podkreślają, że to tylko wirtualna rzeczywistość, choć w praktyce nic nie wydaje się bezpieczne.
Grafika tytułowa: Fireshine Games

