Raport gamingowy HP przynosi ciekawe wnioski!
Gaming to dla coraz szerszego grona osób coś zupełnie naturalnego. Lubimy spędzać czas przy ulubionych tytułach po ciężkim dniu w szkole, na uczelni lub w pracy. Jak się jednak okazuje, umiejętności zdobywane podczas zabawy przed komputerem lub konsolą okazują się bardzo przydane w codziennym życiu. Wskazuje na to najnowszy raport przygotowany przez HP.
Umiejętności zdobywane podczas zawziętej rywalizacji z innymi graczami bardzo często przekuwamy na sukces w życiu zawodowym – taki stan rzeczy dotyczy aż połowy polskich graczy. Co niezwykle ciekawe – aż 83% respondentów deklaruje, że dzięki grom udało im się rozwinąć umiejętności strategicznego myślenia, 76% – kreatywności i krytycznego myślenia, natomiast 75% – umiejętności adaptacji do nowych technologii i AI. Nie takie gry straszne, jak je opisują, prawda?
Około 2/3 badanych uważa, że gry uczą pracy zespołowej i rozwijają zdolności przywódcze. Trudno się z tym nie zgodzić. Te dane mogą dotyczyć chociażby rozwoju poprzez współpracę w ramach gier sieciowych wymagających intensywnej współpracy – takich jak chociażby dynamiczne FPS-y, czy produkcje o mocno taktycznym zabarwieniu. Co ciekawe – aż 95% uczestników badania sądzi, że kompetencje nabyte podczas grania będą coraz bardziej doceniane przez pracodawców. W końcu otaczający świat w ostatnich latach coraz bardziej wymusza na nas rozwój kreatywności i umiejętności sprawnego łączenia kropek przy rozwiązywaniu problemów.

„Kompetencji biznesowych nie nabywamy tylko w pracy, ale możemy je zdobywać również na innych polach. Z raportu wynika, że tak wiele obecnie kluczowych umiejętności – zwłaszcza w kontekście rozwoju AI – jest zdobywana podczas grania w gry wideo. Wśród najważniejszych wymienić możemy strategiczne myślenie, kreatywność i umiejętność szybkiej adaptacji do nowych technologii. Raport gamingowy pokazuje wyraźnie: polscy gracze to już nie tylko pasjonaci, ale coraz częściej profesjonaliści, którzy przenoszą doświadczenia z gier do świata biznesu i odnoszą dzięki temu sukcesy.”
Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska
„Gracze podczas długich godzin sesji rozwijają m.in. wytrwałość, umiejętność rozwiązywania problemów pod presją i efektywną pracę zespołową. Nabywają również wysoką odporność na stres, tolerancję frustracji i zdolność szybkiego uczenia się na błędach – cechy niezbędne w nieprzewidywalnym świecie biznesu. Organizacje coraz częściej uznają te kompetencje za realne aktywa biznesowe, wykorzystując np. gamifikację w programach szkoleń oraz motywacji pracowników. Zdecydowanie uważam, że w najbliższych latach pracodawcy będą aktywnie poszukiwać talentów z backgroundem gamingowym.”
Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI.
Raport przygotowany przez HP potwierdza rosnące powiązania między gamingiem a biznesem – gry wideo wspierają rozwój kompetencji cyfrowych i będą miały znaczący wpływ na przyszłości pracy.
Co ciekawe – aż 40% graczy korzysta z tego samego laptopa do pracy i rozrywki, a 38% całkowicie rozdziela sprzęt. Oznacza to, że chętniej kupujemy mocne laptopy wyposażone w zaawansowane układy graficzne oraz szybkie procesory. Trudno się jednak temu dziwić – często moc takich urządzeń wykorzystujemy zarówno do grania, jak i do pracy kreatywnej, czy wykonywania zaawansowanych zadań z zastosowaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Przy wyborze sprzętu cenimy natomiast wydajność, cenę, bezpieczeństwo i mobilność. Design ma najmniejsze znaczenie.
Czytaj też: HP podnosi poprzeczkę w gamingu – nowe OMEN i HyperX z AI i technologiami przyszłości!
Grafika tytułowa: HP