Volkswagen przedstawia ID. EVERY1 – elektryczny model w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku

Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model ID. EVERY1, który ma być najbardziej przystępnym cenowo samochodem elektrycznym w ofercie marki. Produkcyjna wersja tego modelu trafi na rynek w 2027 roku, a jej cena ma zaczynać się od około 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku, zadebiutuje większy ID. 2all, oferowany za około 25 000 euro. Oba modele powstaną na nowej platformie MEB z napędem na przednie koła, co pozwoli na efektywne wykorzystanie przestrzeni i poprawę wydajności pojazdów.

Nowa strategia Volkswagena zakłada szeroką gamę przystępnych cenowo samochodów elektrycznych, które mają być dostępne w Europie. Producent podkreśla, że jego oferta będzie obejmować zarówno pojazdy spalinowe, hybrydowe, jak i elektryczne, odpowiadając na potrzeby różnych grup klientów. Dyrektor marki, Thomas Schäfer, zapowiedział, że Volkswagen chce do 2030 roku stać się globalnym liderem technologicznym, oferując szeroki wybór modeli w segmencie wolumenowym.

ID. EVERY1 wyróżnia się nie tylko niską ceną, ale także nowoczesnym designem, który ma nawiązywać do klasycznych modeli Volkswagena. Główny projektant, Andreas Mindt, podkreśla, że charakterystyczne reflektory i dynamiczna sylwetka sprawiają, że samochód budzi pozytywne emocje. Model ten ma być następcą popularnego up! i oferować przestronne wnętrze oraz nowoczesne technologie.

Nowa platforma MEB, na której oparty jest ID. EVERY1, została zoptymalizowana pod kątem miejskich samochodów elektrycznych. Auto ma dysponować silnikiem o mocy 95 KM, który pozwoli na osiągnięcie prędkości do 130 km/h. Zasięg ma wynosić co najmniej 250 km, co czyni go atrakcyjnym wyborem do codziennych dojazdów. Volkswagen deklaruje, że wnętrze pomieści cztery osoby, a bagażnik o pojemności 305 litrów zapewni wystarczającą przestrzeń na zakupy czy bagaż.

Volkswagen intensywnie realizuje swój trzyetapowy plan rozwoju, który obejmuje optymalizację kosztów, ofensywę produktową oraz dążenie do technologicznej przewagi. W ramach tej strategii do 2027 roku zadebiutuje dziewięć nowych modeli, w tym ID. 2all i ID. EVERY1. Producent podkreśla, że jego celem jest uczynienie elektrycznej mobilności dostępną dla szerokiego grona klientów, co ma umocnić pozycję Volkswagena jako lidera w segmencie popularnych aut elektrycznych.

Czytaj też: Volkswagen szykuje samochód elektryczny „dla ludu”?

Grafika tytułowa: Volkswagen