Debiutuje nowy elektryczny SUV – Hyundai IONIQ 9

Hyundai Motor Company zaprezentowało nowy model IONIQ 9, który łączy nowoczesny design z innowacyjnymi technologiami w przestronnym, trzyrzędowym SUV-ie. Oficjalna premiera odbyła się w kultowym Goldstein House w Los Angeles, który podkreśla futurystyczną wizję marki i wyjątkową stylistykę serii IONIQ.

IONIQ 9 stanowi kolejny krok Hyundaia w kierunku elektryfikacji. Marka zobowiązała się do wprowadzenia 23 modeli elektrycznych do 2030 roku, a nowy SUV bazuje na cenionych rozwiązaniach technologicznych znanych z modeli IONIQ 5 i IONIQ 6 – zdobywców prestiżowych nagród World Car of the Year w latach 2022 i 2023

fot. Hyundai

Przestronność i komfort w nowoczesnym wydaniu

IONIQ 9 wyróżnia się przestronnym wnętrzem, które można skonfigurować dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Dzięki dużemu rozstawowi osi (3130 mm) pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu mają zapewnioną wyjątkową przestrzeń. Komfortowe fotele w pierwszym i drugim rzędzie można całkowicie odchylić, co czyni pojazd idealnym na długie podróże. Wnętrze nawiązuje do kabin klasy biznes, z eliptycznymi akcentami, stonowaną paletą kolorów oraz panoramicznym dachem, który doświetla przestrzeń naturalnym światłem. Dodatkowo Hyundai wyposażył IONIQ 9 w nowoczesny system Dynamic Body Care z funkcją masażu Dynamic Touch Massage, redukującą zmęczenie pasażerów.

Ekologiczne materiały i zaawansowana technologia

IONIQ 9 wpisuje się w strategię Hyundaia dotyczącą zrównoważonego rozwoju, wykorzystując ekologiczne materiały, takie jak tkaniny z recyklingu PET, ekologiczne farby czy skórę Bio TPO/PU. Futurystyczną stylistykę podkreśla zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz, unosząca się deska rozdzielcza oraz inteligentne oświetlenie wnętrza. Na uwagę zasługuje również innowacyjna konsola Universal Island 2.0, którą można przesuwać o 190 mm. Zawiera ona przestronne schowki o pojemności do 18,2 litra, co znacząco zwiększa funkcjonalność wnętrza.

fot. Hyundai

Aerodynamiczna sylwetka i nowoczesne rozwiązania

Stylistyka IONIQ 9, nazwana „Aerosthetic,” łączy elegancję z funkcjonalnością. Samochód cechuje niski współczynnik oporu powietrza (0,259 Cd), osiągnięty dzięki wygładzeniu podwozia i innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak aktywne klapy powietrza. Model wyposażono w światła Parametric Pixel, które podkreślają jego futurystyczny charakter. Z tyłu uwagę zwracają linie inspirowane kształtem łodzi oraz charakterystyczne pikselowe oświetlenie. Dodatkowo modele IONIQ 9 oferują koła w rozmiarach od 19 do 21 cali, a wersja Calligraphy wyróżnia się unikalnym wzorem felg.

Wydajność elektryczna i imponujące osiągi

IONIQ 9 opiera się na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP), co zapewnia wysoką wydajność i bezpieczeństwo. Pojazd wyposażono w akumulator litowo-jonowy NCM o pojemności 110,3 kWh, który zapewnia zasięg do 620 km (WLTP). Dzięki technologii szybkiego ładowania na poziomie 350 kW, bateria ładuje się od 10% do 80% w zaledwie 24 minuty. Wersja Long-Range RWD oferuje 160 kW mocy, natomiast modele Performance AWD osiągają 320 kW, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy.

fot. Hyundai

Bezpieczeństwo i innowacje dla kierowców

IONIQ 9 to także zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), takie jak Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA), Lane Keeping Assist (LKA) czy Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA). Standardowe wyposażenie obejmuje 10 poduszek powietrznych oraz liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo pasażerów. Model wyposażono w trzystrefową klimatyzację, system Active Noise Control-Road (ANC-R) oraz funkcję cyfrowego klucza. Dodatkowe opcje, takie jak oświetlenie drzwi czy streaming muzyki, można personalizować za pomocą aktualizacji OTA.

Premiera globalna w 2025 roku

IONIQ 9 trafi na rynek w pierwszej połowie 2025 roku, początkowo w Korei i Stanach Zjednoczonych, a później również w Europie. Hyundai planuje ujawnienie pełnej specyfikacji bliżej premiery, podkreślając, że nowy model jest nie tylko flagowym SUV-em elektrycznym, ale także symbolem zaangażowania marki w przyszłość zeroemisyjną.

Czytaj też: Hyundai STARIA debiutuje w Polsce

Grafika tytułowa: Hyundai