Ford Pro prezentuje Rangera PHEV

Podczas targów IAA TRANSPORT 2024 Ford Pro zaprezentował nowy model pick-upa – Rangera Plug-In Hybrid (PHEV), który przeciera nowe szlaki w segmencie pick-upów hybrydowych plug-in. Ranger PHEV to zelektryfikowana wersja najlepiej sprzedającego się w Europie pick-upa, która łączy w sobie wyjątkowe właściwości terenowe, wysoką ładowność oraz innowacyjne technologie.

Mocny napęd i imponujący moment obrotowy

Nowy Ford Ranger PHEV wyposażony jest w napęd hybrydowy typu plug-in, który generuje maksymalny moment obrotowy 690 Nm – najwyższy w historii modeli Rangera – oraz moc 279 KM. Dzięki temu, pojazd jest nie tylko dynamiczny, ale i wydajny. W pełni naładowany akumulator umożliwia przejechanie ponad 45 km w trybie czysto elektrycznym, co czyni go idealnym rozwiązaniem zarówno do pracy, jak i na rekreacyjne wypady poza miasto. Ford zapewnia, że ładowanie akumulatora trwa mniej niż cztery godziny przy użyciu jednofazowej ładowarki o mocy 16 A. Zasięg w trybie elektrycznym może być zarządzany przez kierowcę dzięki czterem trybom jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later i EV Charge, co pozwala na efektywne wykorzystywanie energii w różnych warunkach drogowych.

Pro Power Onboard – nowa funkcjonalność dla profesjonalistów

Jednym z kluczowych atutów nowego Rangera PHEV jest system Pro Power Onboard, który umożliwia zasilanie narzędzi i sprzętu bez potrzeby korzystania z zewnętrznego generatora. Klienci mogą korzystać z mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora pojazdu, co jest szczególnie przydatne w pracy na placach budowy, w warsztatach mobilnych czy podczas biwaków. Jest to ogromny krok w stronę bardziej zrównoważonych rozwiązań dla profesjonalistów, którzy mogą teraz używać swoich narzędzi elektrycznych w dowolnym miejscu, bez dostępu do sieci elektrycznej.

fot. Ford

Limitowana edycja Stormtrak

Na targach zadebiutowała również specjalna, limitowana wersja modelu – Ranger Stormtrak. Charakteryzuje się ona nie tylko unikalnym designem, ale i bogatym wyposażeniem standardowym. Stormtrak wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi, reflektorami Matrix LED oraz zaawansowanymi systemami wspomagania, takimi jak kamera 360 stopni i system Pro Trailer, który ułatwia manewrowanie przyczepą. Wersja Stormtrak oferuje również nowy kolor nadwozia Chill Grey, który doskonale komponuje się z eleganckimi materiałami wykończeniowymi wnętrza. Całości dopełnia dziesięciogłośnikowy system audio B&O, który zapewnia doskonałą jakość dźwięku podczas każdej podróży.

Ekologiczne rozwiązania i wydajność

Ford Pro przewiduje, że hybrydowy napęd Rangera PHEV będzie zużywał mniej paliwa w porównaniu do wersji z silnikiem diesla V6, co stanowi odpowiedź na rosnące wymagania dotyczące emisji spalin w Europie. Model ten nie tylko oferuje nowoczesne technologie, ale także wspiera dążenie do redukcji emisji CO₂ w sektorze motoryzacyjnym. Dzięki możliwości poruszania się w trybie elektrycznym, Ranger PHEV staje się bardziej wszechstronny, co może przyciągnąć nowych klientów poszukujących pojazdów łączących moc, wydajność i ekologiczne rozwiązania.

fot. Ford

Premiera wiosną 2025 roku

Produkcja nowego Forda Rangera PHEV ruszy w fabryce w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów planowane są na wiosnę 2025 roku. Ten model, obok wersji z silnikiem diesla, wzbogaca ofertę Forda, dając klientom więcej opcji wyboru w zależności od ich potrzeb oraz obowiązujących norm ekologicznych.

Czytaj też: Elektryczny Ford Explorer zdobywa nagrodę Red Dot!

Grafika tytułowa: Ford