UPC kupiło Multimedia Polska za 3 miliardy złotych
W wyniku podpisanej we wtorek przedwstępnej umowy przez UPC Polska (właścicielem jest Liberty Global) z Multimedia Polska, wartość transakcji ustalona została na około 3 mld złotych (760 mln dolarów), ale ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.
UPC Polska to główny gracz na polskiej arenie operatorów usług telewizyjnych. Z usług firmy korzysta obecnie około 1,4 miliona klientów. UPC Polska przejmując trzecią na rynku firmę Multimedia Polska wchłania tym samym bazę użytkowników opiewającą na aż 830 tysięcy osób.
UPC Polska świadczyć będzie tym samym usługi dla łącznie blisko 2,3 miliona Polaków, deklasując jednocześnie drugą w rankingu Vectrę. Z usług telewizyjnych firmy Vectra korzysta obecnie ok. 920 tysięcy osób. Ostatnie miejsce podium usługodawców przypadnie od teraz firmie Inea, dostarczającej swe usługi do domostw ok. 200 mieszkańców Polski.
„Ta transakcja potwierdza nasze przywiązanie do polskiego rynku i pozwoli nam na zrównoważenie warunków konkurencji z dużo większymi podmiotami ogólnopolskimi, co będzie korzystne dla konsumentów oraz polskiej gospodarki. Znacznie większy potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości dalszych inwestycji i rozwoju innowacyjnych produktów, realizując nasz strategiczny cel jakim jest zwiększania satysfakcji klientów.” – powiedział Frans-Willem de Kloet, Dyrektor Zarządzający UPC Polska.
Źródło: UPC