Koniec z AdBlockami na YouTube?
YouTube to zdecydowanie najpopularniejszy serwis z treściami wideo w ujęciu globalnym. Nie ma chyba wśród nas osoby, której nie zdarzałoby się z niego korzystać, prawda? Problem w tym, że Google spamuje nas na potęgę reklamami, jeśli nie zdecydujemy się na wykupienie subskrypcji YouTube Premium. Do tej pory problem można było próbować obchodzić za pośrednictwem rozmaitych AdBlocków. Jak się jednak okazuje, amerykański gigant wypowiada właśnie wojnę takim rozwiązaniom!
Google bezwzględnie tępi kombinatorów?
Najnowsze doniesienia wskazują na to, że Google ma całkiem nowy sposób na walkę ze stosowaniem wtyczek blokujących reklamy w YouTube. Takie rozwiązania mają być skuteczniej wykrywane przez algorytmy związane z popularnym serwisem. Na użytkowników stosujących owe sztuczki w celu omijania konieczności oglądania treści reklamowych Google zamierza nakładać dość poważne ograniczenia mocno utrudniające konsumpcję multimediów.
Jak się okazuje, wielu użytkowników YouTube korzystających z AdBlocków zgłasza, że serwis blokuje im możliwość swobodnego przeglądania materiałów wideo. Na ekranie często pojawiać się ma informacja, że z włączonym blokerem reklam na YouTube można obejrzeć trzy filmy, po których dostęp do serwisu zostanie zablokowany. Ciekawy sposób na zdenerwowanie Internautów. Jednocześnie YouTube zachęca do zakupienia subskrypcji Premium.
Czy walka z AdBlockami okaże się skuteczna? Tego dowiemy się najwcześniej za kilka miesięcy.
Czytaj też: Google rezygnuje z haseł na rzecz nowego rozwiązania?
Grafika tytułowa: Alexander Shatov / Unsplash