Jeep chwali się wynikami sprzedaży Avengera
W pełni elektryczny Jeep Avenger coraz mocniej zaznacza obecność marki Jeep w bardzo konkurencyjnym segmencie B-SUV na rynku europejskim. Od chwili swojej premiery na Salonie Samochodowym w Paryżu w ubiegłym roku, klienci złożyli już ponad 40.000 zamówień na Europejski Samochód Roku 2023.
Dzięki wynikom Avengera w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku, sprzedaż marki Jeep w segmencie B-SUV wzrosła o 33,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co odpowiada wzrostowi wolumenu o 60% w porównaniu ze wzrostem branży w tym segmencie na poziomie 12,8%. W ciągu ostatnich trzech miesięcy pierwsze dostawy Jeepa Avengera na kilku kolejnych rynkach przyczyniły się do wzrostu sprzedaży marki w tym segmencie.
Nowy Jeep strzałem w dziesiątkę?
Dynamiczny wzrost sprzedaży Jeepa Avengera dopełnia szerokie uznanie branży dla pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki. Od samego początku zaprojektowany i produkowany jako model marki Jeep, Avenger zgromadził już 10 nagród i wyróżnień branżowych, m.in. „Europejski Samochód Roku 2023”, „Najlepszy Rodzinny SUV” w plebiscycie Women’s World Car of the Year 2023 i „Samochód Elektryczny Roku” w konkursie Top Gear UK Awards.
Ponad 40% potwierdzonych zamówień klientów na Avengera dotyczy wersji BEV, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu klientów w pełni elektryczną wersją Jeepa Avengera. Sukcesowi nowego Jeepa Avengera towarzyszy także duża dynamika sprzedaży Jeepa Renegade, która dotrzymuje kroku wolumenowi sprzedaży osiągniętemu w ubiegłym roku, z ponad 32.000 zarejestrowanych nowych samochodów w porównaniu z 31.705 w tym samym okresie 2022 roku.
„Jeep Avenger został zaprojektowany tak, aby idealnie wpasować się w potrzeby europejskich klientów, czego dowodem są imponujące wyniki, jakie Avenger osiąga w całej Europie. Sukcesowi Jeepa Avengera towarzyszy mocna dynamika sprzedaży Jeepa Renegade, która rośnie z roku na rok, pokazując, że oba te pojazdy wzajemnie się uzupełniają, oferując dwie zupełnie różne, przyjazne dla środowiska i atrakcyjne alternatywy produktowe na wysoce konkurencyjnym rynku B-SUV.” – Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie
Avenger i Renegade to dwa uzupełniające się samochody, które również napędzają wzrost marki Jeep w segmencie niskoemisyjnych B-SUV-ów (LEV). W Europie Jeep zajmuje piąte miejsce z udziałem w rynku w segmencie SUV-ów wynoszącym 10,6% (dla porównania, w ubiegłym roku było to 9,6%), natomiast we Włoszech marka dominuje w tym segmencie z udziałem w rynku na poziomie 49,9%.
Również we Włoszech Renegade jest nadal jednym z ulubionych modeli klientów, o czym świadczy wysoka sprzedaż. Dominuje on w segmencie B-SUV-ów z 7,9% udziałem w rynku (dla porównania, w ubiegłym roku było to 7,5%), a udział marki wzrósł do 11,4% w połączeniu z 3,5% udziałem w rynku Avengera. Ponadto, marka Jeep odnosi również dobre wyniki w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Holandii, osiągając dwucyfrowy udział w rynku.
Czytaj też: Stellantis przedstawia Nowego Fiata 600 Hybrid!
Grafika tytułowa: Stellantis