Kochamy subskrypcje od Apple!

Apple to jeden z nielicznych gigantów branży technologicznej, który nie zdążył jeszcze zbyt mocno odczuć postępującego na całym świecie kryzysu gospodarczego. To jednak zasługa przemyślanej, długofalowej strategii, dzięki której koncern z Cupertino nadal generuje gigantyczne przychody. Lwią ich część stanowią wpływy z tytułu subskrypcji popularnych usług koncernu.

fot. Giorgio Trovato / Unsplash

Subskrypcje siłą Apple?

Najnowsze doniesienia wskazują na to, że subskrypcje odpowiadają za dość pokaźną część zysków generowanych przez amerykańskiego giganta. Razem z iPhone odpowiadają one za niemal 3/4 pieniędzy, jakie wpływają na konta koncernu z Cupertino. To imponujący wynik, prawda? Sam Tim Cook stwierdził, że usługi Apple posiadają obecnie 975 milionów subskrybentów w skali globalnej.

Trudno się jednak temu dziwić. Chętnie wykupujemy abonamenty na Apple Music, Apple TV+ czy iCloud. Jeśli dodamy do tego inne rozwiązania – jak Apple Arcade czy rozwiązania powiązane z aktywnością fizyczną, to oferta giganta jest naprawdę atrakcyjna. Tak rozbudowanego portfolio subskrypcji nie mogą nam obecnie zaoferować konkurenci – Google czy Microsoft.

Czytaj też: Ulepszone wyszukiwanie w narzędziach Google!

Czy w kolejnych latach nadal Apple będzie serwowało nam świetnej jakości subskrypcje, których popularność będzie rosła? Jest to niemal pewne. Nie wątpię, że do tych już nam znanych dołączą nowe, nie mniej interesujące. Dajcie znać, czy opłacacie usługi Apple. Która jest Waszą ulubioną?

Grafika tytułowa: Alexandr Bormotin / Unsplash