Unreal Engine 4 także dla Windowsa Phone i Windowsa RT

Szef i współzałożyciel studia Epic Games Tim Sweeney zakomunikował, że chociaż zespół nie ma w planach na najbliższą przyszłość przeniesienia Unreal Engine 4 na urządzenia, działające pod kontrolą systemów operacyjnych Windows Phone i Windows RT, to już czynione są ku temu pewne kroki.

„Pracowaliśmy już nieco w tym kierunku (implementacja różnych poziomów wsparcia dla API WinRT) i chcielibyśmy oferować wsparcie dla Windowsa Phone, ale przed nami jeszcze sporo pracy na drodze do osiągnięcia zadowalającej implementacji”.

Tim Sweeney podkreślił również, że póki co to Android i iOS, a nie Windows Phone i Windows RT znajdują się w centrum zainteresowania zespołu. Wszystko wskazuje zatem na to, że użytkownicy tabletów i smartfonów z Windowsem nieprędko doczekają się wsparcia dla Unreal Engine 4.

Miesiąc temu studio Epic Games i Mozilla zaprezentowały dwa dema Unreal Engine 4 odpalone w przeglądarce internetowej Firefox. Silnik nie wymaga instalowania żadnej wtyczki, a co najważniejsze udało się utrzymać prędkości zbliżone do natywnych.

Od niedawna Unreal Engine 4 wraz zestawem narzędzi dostępny jest dla deweloperów w ramach abonamentu, wynoszącego 19 dolarów miesięcznie.

Źrodło: Engadget