Sprzedaż tabletów w 1Q2012 roku spadnie o 30%

Zgodnie z wcześniejszymi prognozami początek roku dla rynku tabletów nie wygląda dobrze. Większość producentów tych urządzeń ograniczyła produkcję dochodząc do poniekąd słusznego wniosku, że konsumenci którzy chcieli je zakupić uczynili to w okresie przedświątecznym. W IV kwartale minionego roku wprowadzono na rynek 20 mln tabletów.
Oczywiście dominującymi modelami były dwie odsłony iPada (ponad 13 mln). W pierwszym kwartale 2012 roku sumarycznie zostanie wprowadzonych na rynek 14,97 mln tego typu urządzeń (-30,6%). Nadal najwięcej tabletów będzie pochodziło od Apple (11 mln), główny konkurent (ostatnich miesięcy) – Amazon, musi się zadowolić udziałem na poziomie 7% (1,5 mln sztuk Kindle Fire). Co ciekawe, w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku – sprzedaż tabletów wzrośnie o około 77,6%, tak przynajmniej twierdzą analitycy serwisu DigiTimes.
Warto również zauważyć, że spadek w porównaniu z 4Q2011 roku byłby dużo większy (ponad 50%), gdyby z zestawienia usunąć urządzenia Apple. Podobna sytuacja zapewne będzie miała miejsce w drugim kwartale, dopiero trzeci zapowiada znaczące ożywienie tego rynku. Wszystko za sprawą premiery kolejnej (trzeciej) odsłony iPada, która prawdopodobnie odbędzie się w tym okresie. Wygląda więc na to, że 4-rdzeinowe tablety, które obecnie wchodzą do sprzedaży nie osiągną przewidywanego sukcesu, naturalnie podobne obawy nie dotyczą kolejnego dziecka Apple.

Źródło: DigiTimes, wł