Sony odblokowało siódmy rdzeń w Playstation 4!
W styczniu tego roku udostępniona została aktualizacja do pozostającej w tyle pod względem wydajności konsoli Xbox One, która odblokowywała w niej siódmy z ośmiu rdzeni dla deweloperów gier. Na sam koniec roku 2015 na podobny krok zdecydowało się Sony – okazuje się, że aktualizacja SDK z początku listopada po cichu odblokowała deweloperom gier dostęp do siódmego rdzenia konsoli Playstation 4.
Pierwotnie sześć z ośmiu rdzeni układów AMD Jaguar wykorzystanych w obydwu konsolach dostępne było dla deweloperów gier, podczas gdy dwa zarezerwowane były dla systemu nadzorującego pracę urządzeń.
O najnowszej zmianie przeczytać możemy w opisie FMOD API na stronie fmod.org. Interesuje nas konkretnie zapis:
17/11/15 1.07.03 – Studio API patch release (build 69975)
LowLevel API – PS4 – Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.
Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.
Czy kolejny rdzeń przyniesie jakąś rewolucję w zakresie tworzonych gier? Podchodzimy do tego ze sporą dozą sceptycyzmu. Taka sytuacja nie miała miejsca w przypadku konsoli Xbox One, a zmiany nie były w żaden sposób odczuwalne z perspektywy użytkowników urządzenia. Jak tylko Sony oficjalnie potwierdzi informację, z pewnością dowiemy się szczegółów odnośnie zalet płynących z odblokowania siódmego rdzenia. W najlepszym wypadku odczujemy nieznaczną poprawę jakości grafiki lub wzrost wydajności konsoli w nowych grach.
Źródło: FMOD