Pierwszy patch do Fallout 4 już jest! I nie lubi modów

Niemal w miesiąc po premierze gry Fallout 4 pojawiła się długo wyczekiwana przez społeczność aktualizacja, na razie wyłącznie w wersji dla komputerów osobistych. Wcześniej Bethesda udostępniła dwie poprawki w wersji beta, które instalować można było wyłącznie w sposób manualny. Patch 1.2 do Fallout 4 naprawia garść irytujących błędów oraz utrudnia nieco uruchamianie modyfikacji do gry.
Jakich zmian możemy się spodziewać po aktualizacji?

  • Klawisze klawiatury numerycznej są teraz konfigurowalne (PC)
  • Funkcja remapping activate działa teraz z poziomu quick container (PC)

 
Wśród poprawek znajdzie się też:

  • poprawa wydajności, stabilności, i optymalizacja zagospodarowania pamięci RAM
  • poprawa wydajności w lokacji Corvega Assembly Plant
  • optymalizacja renderingu niektórych tekstur
  • gracze od teraz nie mogą utknąć w terminalu podczas jego hakowania
  • poprawka krytyczna związana z zadaniem „When Freedoms Cass”
  • poprawka związana z regeneracją zdrowia podczas zadania „Confidence Man”
  • poprawka związana z poprawnym zapisaniem ustawień graficznych w Launcherze, związanych z opcją God Rays Quality (PC)

 
Oprócz powyższych powinniśmy natrafić na wiele pomniejszych łatek. Dużą zmianą jest z kolei zmiana samego launchera gry, który teraz wyłącza podczas rozruchu wszystkie mody. Ponoć nie działa od teraz także sposób na obejście tego stanu rzeczy za pomocą edycji jednego z plików .ini.
Jak uruchomić mody w Fallout 4 po aktualizacji 1.2? Da się to zrobić bez większych problemów. Oto kolejne kroki:
1. Uruchom program Nexus Mod Manager
2. Uruchom grę Fallout 4
3. Zminimalizuj grę i w NMM włącz ponownie mody
4. Graj z modami
Niektórzy gracze donoszą, że mody wystarczyło odinstalować i zainstalować ponownie.

Źródło: Steam, Nexus Mods