Organizu.je – prosty sposób na zamówienie lunchu grupowego
Bez względu na to czy siedzicie w pracy w korpo, czy aktualnie jesteście w środku hucznej piątkowej imprezy ze znajomymi, musicie coś jeść. Spójrzmy prawdzie w oczy: podczas godzinnej (lub krótszej) przerwy w pracy i w ferworze udanego melanżu, nikomu nie chce się iść do osiedlowego sklepu, celem nabycia jedzenia. Właśnie po to stworzono miejsca, za pośrednictwem których można w wygodny sposób, przez internet, zamawiać jedzenie do domu. Rozwinięciem idei zamawiania online jest serwis organizu.je, z którego miałem okazję niedawno skorzystać.
Co jest więc nietypowego w nowo powstałym serwisie i czym próbuje on zjednać sobie serca konsumentów? Kluczowym novum są tu zamówienia grupowe i atrakcyjny z punktu widzenia zamawiającego system naliczanych bonusów za każdą z wydanych złotówek. Z serwisu oczywiście może korzystać z powodzeniem zwykły Kowalski, jednak grupą docelową są tu ewidentnie firmy i korporacje. Dlaczego? Pojedyncze zamówienie można wygenerować na dowolnej ilości komputerów jednocześnie, za pomocą unikalnego linka, który udostępnia organizator lunchu. Wszyscy zamawiający korzystają ze wspólnego koszyka! Jak to działa?Strona organizu.je jest bardzo przyjazna i intuicyjna w obsłudze. Jej chyba najmocniejszą stroną jest to, że użytkownik na tym etapie wcale nie musi przechodzić przez skomplikowany proces rejestracji i powierzać nikomu swoich danych. Wystarczy wpisać miasto, ulicę i numer budynku, aby uzyskać dostęp do pełnej listy restauracji, które obsługują dany region i są w stanie dostarczyć zamówione jedzenie.
W zależności od miejscowości i lokalizacji docelowej, możemy przebierać w ofercie od kilku do kilkudziesięciu lokali gastronomicznych. Za pomocą filtrów po prawej stronie listy możemy doprecyzować jaki rodzaj kuchni preferujemy. Zamawiając jedzenie do firmy możemy ponadto skorzystać z ankiety i wybrać do 8 restauracji, na które będą mogli głosować inni zamawiający. Ankietę udostępniamy innym przesyłając im link do ankiety. Wyniki odświeżane będą w czasie rzeczywistym.
Gdy dokonamy wyboru, warto sprawdzić informacje o dostawie, wyświetlane na kolejnej podstronie. Przy większym zamówieniu dostawa jest bezpłatna, jednakże czasem do zamówienia doliczony będzie jej koszt. Na tej samej stronie wyświetlane jest menu wybranego lokalu gastronomicznego. Po prawej stronie znajduje się przycisk „rozpocznij zamawianie”. Gdy na niego klikniemy, wygenerowany zostanie unikalny link, który podesłać należy innym zamawiającym.
W menu wyświetlonym po prawej stronie, organizator lunchu, w czasie rzeczywistym, otrzymywał będzie informacje odnośnie tego, kto zamówił jaką potrawę i jaka jest jej cena. Wygenerowana zostanie także łączna kwota zamówienia. Poniżej znajduje się okienko z przydatnym czatem, na którym można prowadzić rozmowę z innymi uczestnikami zamówienia.
Koszyk zamówienia może być udostępniany maksymalnie przez godzinę czasu, o czym informuje licznik umieszczony w prawej górnej części ekranu.
Gdy wszyscy wrzucą do koszyka pożądane potrawy, następuje etap złożenia zamówienia. Organizator lunchu wpisuje szczegółowy adres dostawy (a więc numer lokalu, a także nazwę firmy). Oprócz tego wybiera sposób płatności (online, gotówka), a także wybiera czy za organizacje lunchu chce dostać prowizję (1 złotówka za każde wydane 50 złotych), czy też przekazać ją na potrzeby fundacji Polska Akcja Humanitarna. Vouchery za zdobytą prowizję odbierać można od kwoty 20 złotych wzwyż. Co ciekawe, „zarabiać” (celowo piszę w cudzysłowie, bowiem są to kwoty niewielkie) można także na polecaniu serwisu znajomym za pośrednictwem wygenerowanego linku. Gdy osoba wykona zamówienie, polecający za każde wydane 100 złotych otrzyma złotówkę.Potwierdzenie zamówienia przychodzi na wskazany adres mailowy, przeważnie wraz z godziną planowanej dostawy. Nadawcą jest dobrze znany Polakom serwis PizzaPortal.pl , do właścicieli którego należy organizu.je. Voila! Takie to proste. Zamawianie na adres domowy przebiega w sposób identyczny.