Optymalizacja wersji alpha Doom dla kart GeForce jest fatalna. Bethesda uspokaja
Przywykliśmy wszyscy do tego, że karty Nvidia GeForce radzą sobie w większości gier nieco lepiej od kart graficznych konkurencyjnej marki AMD. Wygląda na to, że sytuacja kształtuje się zgoła odmiennie w przypadku wersji Alpha gry Doom. Ba, karty graficzne od „zielonych” wypadają w nich druzgocąco słabo. Czy to powód do obaw?
W sieci krąży wykres wydajności kilkunastu układów graficznych, przygotowany przez serwis GameGPU w oparciu o wczesną wersję Alpha gry Doom. Wiemy wszyscy doskonale, że na tym etapie optymalizacja może dopiero raczkować, jednak to co widać na słupkach jest nieco niepokojące. Silnik graficzny id Tech 6 bazujący na bibliotekach programowania OpenGL wydaje się na chwilę obecną mocno faworyzować karty AMD. Wciąż nie wiemy czy Doom ostatecznie korzystał będzie z Vulkana, który zastąpić ma przestarzałego już OpenGL.
Za platformę testową służył wydajny komputer zbudowany wokół procesora Intel Core i7-5960X, nowej płyty głównej Gigabyte X99-UD7 oraz 32 GB pamięci RAM DDR 4. Gra uruchamiana była każdorazowo na systemie Windows 10 Pro i była zainstalowana na dysku SSD OCZ Vertex 3. W przypadku kart graficznych Nvidia GeForce wykorzystano sterowniki 361.75, natomiast dla kart graficznych AMD instalowano AMD Radeon Software Crimson Edition 16.11.1.
Uwagę zwraca zaskakująco niska wydajność kart Nvidia GTX 980 i 980 SLi (identyczna) w wersjach z 3 GB pamięci. W zasadzie całą dolną część tabeli zajmują urządzenia zielonych – dwie karty GTX 780 Titan osiągają średnio ledwie 41 klatek na sekundę… Nieco lepiej dla Nvidii wyglądają testy w rozdzielczości 4K, gdzie GTX 980 Ti radzi sobie lepiej od AMD Radeona R9 290X. Resztę zostawiamy bez komentarza.
Wyniki prezentują się następująco:Bethesda uspokaja, że wersja Alpha Doom optymalizowana była jedynie pod kątem konsol, a na optymalizację kart graficznych dla dekstopów przyjdzie jeszcze czas. Przypominamy, że producent zapowiedział, że Doom działał będzie w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę na obu konsolach nowej generacji.
Źródło: Game GPU