O strategii Microsoftu i tabletach Surface słów kilka

Informacja o wkroczeniu Microsoftu na rynek urządzeń przenośnych z tabletami własnej produkcji wywołała niemałe poruszenie. Gigant z Redmond liczy na to, że linia Surface osiągnie sukces. Czy tak właśnie się stanie? W wywiadzie dla serwisu CNet Bob O’Donnell, pracownik firmy IDC, zajmującej się analizami rynkowymi, wypowiedział się na temat strategii Microsoftu.
Jego zdaniem do końca tego roku Microsoft wyprodukuje nieco ponad trzy miliony tabletów. Liczba ta jest jednak zbyt duża, aby firmie udało się sprzedać wszystkie urządzenia jedynie za pośrednictwem sieci sklepów Microsoft, a taki właśnie jest plan.

„Jeżeli wyprodukują kilka milionów egzemplarzy, to nie ma możliwości żeby sprzedali je wszystkie za pośrednictwem sklepów Microsoft. Uważam, że zdecydują się na sprzedaż również za pośrednictwem innych sklepów. Nie da się wyprodukować tak wielu urządzeń nie mając znacznie szerszej strategii dystrybucji. Może po prostu jeszcze się nią z nami nie podzielili”.

Zapytany o domniemaną cenę tabletów, działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows RT, O’Donnell odpowiedział, że jego zdaniem Microsoft ma w planach wprowadzenie abonamentu tak, jak to miało miejsce w przypadku Xboksa 360. Osoby, które zdecydowałyby się na tę opcję, uzyskałyby najprawdopodobniej „darmowy” dostęp do różnych usług.
Gdyby tablety z Windowsem RT faktycznie miały kosztować 199$, współpracownicy firmy, których tablety byłyby droższe, nie mogliby sprzedać swoich produktów, a co za tym idzie Microsoft nie zarobiłby na sprzedaży licencji.
Tablety Surface zadebiutują 26 października.

Źródło: Cnet