Nvidia RTX to przełom w oprawie graficznej gier! Ray tracing nareszcie w grach

Firma Nvidia zaprezentowała podczas konferencji GDC 2018, poświęconej grom komputerowym, technikę raytracingu Nvidia RTX. Pozwala ona uzyskać niesamowitą, wręcz kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym w grach. Mówi się, że pierwszym tytułem korzystającym z Nvidia RTX będzie Metro Exodus!
Technika raytracingu jest od lat stosowana w branży filmowej do tworzenia renderowanych, realistycznych światów w filmach. Jednak do tej pory była ona zbyt wymagająca obliczeniowo, by można było ją stosować w grach, wymagających zwykle wysokiej płynności oraz szybkiej reakcji na sygnały sterowania. Technika Nvidia RTX pokonuje te ograniczenia.

Nvidia RTX to skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze Nvidia Volta. Nvidia ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) tej firmy.

„Integracja Nvidia RTX z naszym silnikiem Northlight była stosunkowo prostym zadaniem”, powiedział Mikko Orrenmaa, kierownik zespołu ds. technologii w Remedy Entertainment. „Pracując wyłącznie na platformie Nvidia RTX byliśmy zaskoczeni, jak szybko udało nam się stworzyć prototypy nowych technik oświetlenia, odbić i globalnej iluminacji, zyskując znaczne większą jakość obrazu niż w przypadku tradycyjnych technik rastrowania. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co osiągniemy w przyszłości dzięki technice Nvidia RTX. Graczy czeka nie lada gratka”.

Nvidia RTXRaytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania. Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.

„Procesory graficzne dopiero teraz stają się wystarczająco potężne, by umożliwić zastosowanie raytracingu w czasie rzeczywistym w grach i rozpocząć nową erę wizualizacji ich oprawy graficznej.”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes ds. treści i technologii w firmie NVIDIA.

Z Nvidią w zakresie rozwijania technologii RTX współpracują już teraz firmy 4A Games, Epic, Remedy Entertainment i Unity. Materiały demonstracyjne przygotowane przez te studia pokazują, jak raytracing w czasie rzeczywistym może wzbogacić przyszłe gry niesamowitą, realistyczną oprawą. Ponieważ RTX obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, technika będzie dostępna dla użytkowników systemu Windows na całym świecie.
 
 

Źródło: Nvidia