NVIDIA odtwarza scenę lądowania na Księżycu za pomocą kart Turing

Istnieją zwolennicy teorii spiskowych, którzy twierdzą, że zdjęcia z wyprawy na Księżyc są fałszywe ze względu na nieprawidłowości w oświetleniu. Dlaczego Buzz Aldrin jest widoczny, skoro znajduje się w cieniu? Dlaczego nie widać żadnych gwiazd? Czy to przypadkiem nie światło studyjne?
Cztery lata temu firma NVIDIA zaprezentowała demo wykorzystujące moc ówczesnych kart graficznych do obalenia mitu, że lądowanie na Księżycu misji Apollo 11 było mistyfikacją. Zażartowano wówczas, że najlepszym sposobem na sfałszowanie dowodów lądowania na Księżycu byłoby użycie technologii… która w tamtym czasie nie istniała.
Teraz, prawie pół wieku po tym, gdy Neil Armstrong po raz pierwszy postawił stopę na Księżycu, demo zostało odświeżone i zaimplementowano w nim obsługę śledzenia promieni (ray-tracing) w czasie rzeczywistym, wspieraną przez najnowszą architekturę GPU, Turing. Ludzie kilkadziesiąt lat temu z pewnością dali by się nabrać. Czy dla Was również wygląda na tyle dobrze, że moglibyście je pomylić z prawdziwym zapisem lądowania?