Microsoft wykorzystuje Minecrafta do trenowania sztucznej inteligencji

Microsoft ogłosił, że jeden z jego zespołów zaczęło wykorzystywać popularną sandboksową grę Minecraft jako pole do budowy, testowania i rozwoju nowych systemów sztucznej inteligencji. Narzędzie, które im na to pozwala – opracowana przez Katję Hofmann platforma AIX, zostanie udostępniona wszystkim w okresie letnim.
Za pomocą AIX, badacze chcą nauczyć sztuczną inteligencję tak zwanej „silnej (bądź generalnej) inteligencji” – umiejętności wyciągania wniosków z otoczenia i podejmowania decyzji na ich podstawie.
„Algorytm komputerowy może być w stanie wykonać pojedyncze polecenie, i to nawet tak samo dobrze, bądź lepiej niż przeciętny dorosły, ale nie może konkurować z małym dzieckiem, które na podstawie bodźców takich jak światło, zapach, dotyk, dźwięki i dyskomfort może wywnioskować, że jeżeli zacznie płakać, zaistnieje ogromna szansa na to, że mama je nakarmi.” – podaje Microsoft.
MinecraftBy poznać tę umiejętność, sztuczna inteligencja musi odnaleźć sposób na wykonanie zadania, spróbować podejść do niego z kilku różnych stron i napotkać wiele różnych problemów takich upadek do jeziora lawy czy rzeki. Zespół wykorzystuje Minecraft, ponieważ w przeciwieństwie do prostszych gier, które dotychczas wykorzystywano do trenowania sztucznej inteligencji, oferuje znacznie więcej możliwości, a przystosowanie się do niego jest dużo łatwiejsze. Poza tym, pozwala naukowcom na współpracę podczas skomplikowanych eksperymentów przeprowadzanych w wirtualnym świecie.
Platforma AIX, stworzona przez pracującą w brytyjskim laboratorium Microsoftu w Cambridge Katję Hofmann, pozwala użytkownikom na pracę nad projektami sztucznej inteligencji w Minecrafcie. Zespół testował jej wersję beta już od jakiegoś czasu, a jej pełna, darmowa edycja pojawi się na rynku tego lata.

Źródło:Microsoft