iPad nadal najczęściej wybieranym tabletem

Sprzedaż tabletów z każdym miesiącem rośnie coraz bardziej. Ludzie decydują się na ich zakup, ponieważ uważają je za urządzenia uniwersalne, ultra-mobilne, wielofunkcyjne, a przede wszystkim modne. Komu w ostatnim kwartale udało się sprzedać najwięcej egzemplarzy?
Na całym świecie nabywców znalazło łącznie ponad 25 milionów tabletów. 17 milionów, czyli 68,3%, sprzedanych urządzeń sygnowanych było logiem firmy Apple. Androidowe tablety sprzedały się w liczbie 7,3 miliona egzemplarzy, co stanowi 29,3% ogólnej liczby sprzedanych urządzeń.
W czym tkwi źródło sukcesu Apple’a? Zdaniem analityka Neila Mawstona:

„Mimo wysokich oczekiwań w stosunku do firm, takich jak Amazon, Samsung, Acer i Asus, nadal muszą one znaleźć sposób na zrobienie dużego wyłomu w murze dominacji Apple’a. Mało atrakcyjna specyfikacja, ograniczony dostęp do różnych systemów telefonii komórkowej, mała liczba usług dedykowanych tabletom – to jedynie część powodów, dla których androidowe tablety nie cieszą się tak wielką popularnością”.

W tym samym okresie rok temu udziały Apple’a na rynku tabletów wynosiły 62%, a producentów urządzeń, działających pod kontrolą Androida, również 29,3%. Apple ma zatem powody do dumy i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.

Źródło: Cnet