Gry z API Vulkan przyspieszają na kartach NVIDIA GeForce

W marcu na konferencji GDC, firma NVIDIA uradowała miłośników klasyków prezentując pierwszą na świecie grę w pełni wykorzystującą ray tracing, a jest nią korzystająca z Vulkan wersja Quake II znana jako Quake II RTX. Natomiast poprzedni sterownik dla kart graficznych GeForce umożliwił zwiększenie wydajności nawet o 13% w wykorzystującej to samo API grze Strange Brigade.

Najnowszy sterownik Game Ready został zoptymalizowany dla gier RAGE 2Total War: Three Kingdoms oraz kontynuuje misję dostarczania graczom korzystającym z kart GeForce najwyższej wydajności w tytułach wykorzystujących API Vulkan. Dla przykładu, oferuje on w grze World War Z wydajność wyższą nawet o 18%, w zależności od wykorzystanej karty graficznej i konfiguracji komputera.
Praca zespołu  NVIDIA odpowiedzialnego za sterowniki nie kończy się wtedy, gdy gra została już wydana. Inżynierowie wytrwale działają, aby nadal poprawiać jej osiągi, czego efektem jest choćby wspomniane wyżej zwiększenie wydajności w World War Z:nvidia sterownikiKażdy sterownik Game Ready posiada certyfikat zgodności WHQL wydawany przez firmę Microsoft. Są one udostępniane najpóźniej w dniu premiery wspieranej gry i zoptymalizowane pod kątem największej wydajności oraz najlepszej jakości rozgrywki.