Gra Śródziemie: Cień Wojny będzie posiadać mikropłatności

Śródziemie: Cień Wojny może być jedną z najlepszych przygodowych gier akcji tego roku. Nie trudno zrozumieć dlaczego – wystarczy wspomnieć o jej innowacyjnym systemie Nemesis, płynnej walce oraz całym szeregu ulepszeń względem poprzedniczki. Niemniej, niedawno pojawiły się związane z nią kontrowersje – za sprawą ogłoszenia studia Monolith Productions, w którym zapowiedziano, że od dnia swojej premiery tytuł będzie posiadał mikropłatności.
Istnieje wiele osób, które nienawidzą mikropłatności z zasady, ale inni są po prostu przeciwni implementowaniu ich w tytułach przeznaczonych tylko do rozgrywki jednoosobowej. Dobrym przykładem jest tutaj Deus Ex: Rozłam Ludzkości, za którego klęskę finansową odpowiadają między innymi mikropłatności wpływające na balans gry.
W Cieniu Wojny mikropłatności mają przyjąć formę skrzynek, w których znajdziemy różne przedmioty, podobnie jak w Heroes of The Storm czy Overwatch. W ofercie mają znaleźć się dwa rodzaje skrzyń. Pierwszy będzie zawierać uzbrojenie, pancerz oraz uzbrojenie dla głównego bohatera, a drugi zapewni nam dostęp do dodatkowych orków oraz rozkazów szkoleniowych, dzięki którym będziemy mogli ulepszyć statystyki podwładnych. Co więcej, w grze pojawi się opcja zakupu bonusowych punktów doświadczenia.
Każdy rodzaj skrzyń będzie dostępny w trzech różnych wariantach – srebrnym, złotym i mithrilowym. Srebrne skrzynie będzie można odblokowywać z pomocą łatwo dostępnej w grze waluty – Mirian, którą otrzymamy zabijając orki, rozkładając ekwipunek na części pierwsze czy odnajdując skrzynie z monetami. Złote i mithrilowe, czyli skrzynie o lepszej zawartości, zdobędziemy tylko z pomocą waluty „premium”, jaką jest Złoto. Tą walutę możemy kupić za prawdziwe pieniądze, ale jej niewielkie ilości otrzymamy również za udział w eventach społecznościowych oraz wykonywanie pewnych misji.
Warto zaznaczyć, że wszystkie przedmioty, które można będzie znaleźć w skrzyniach, znajdziemy również po prostu grając w grę. Zdaniem twórców Złoto będzie pozwalać jedynie na natychmiastowe zdobywanie przedmiotów, a co za tym idzie – oszczędzanie czasu.

Źródło: Monolith Productions